۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۳

از مجموعه «کتاب‌های نارنجی»؛

هر روز یک قصه برای بچه‌ها بخوانید

هر روز یک قصه برای بچه‌ها بخوانید

مجموعه «کتاب‌های نارنجی» را انتشارات قدیانی برای بچه‌های 6 تا 10 سال منتشر کرده تا پدر و مادرها بتوانند هر روز را با یک قصه تازه همراه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آن روزها خبری از ماهواره، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای نبود. مادران هم ناچار نبودند از صبح تا شب کار کنند و زحمت بکشند و خسته و بی‌رمق به خانه برگردند و دیگر توان قصه ‌گفتن و لالایی خواندن برای بچه‌هایشان را نداشته باشند.

هنوز بسیاری از خانواده‌ها در شب‌های سرد و ساکت زمستان گرد هم جمع می‌شدند و به قصه‌های شیرین مادربزرگ گوش می‌کردند. همچون امیرارسلان، دل به عشق فرخ لقا می‌سپردند، بر مرگ سهراب اشک می‌ریختند، جوانمردی و دل به آتش زدن را از سیاوش می‌آموختند و دیوانه‌تر از مجنون، در پی رسیدن به لیلی خود روان می‌شدند.

اما امروز، کمتر مادربزرگی است که با زبانی شیرین و کودکانه برای نوه کوچک خود از جهانی ناشناخته بگوید. دیگر مادران دست کودکان خود را در دست نمی‌گیرند و آنان را به کاخ شمس‌العماره و سردر باغ ملی نمی‌برند. گویی باد، سال‌های شاد و خاطره برانگیز کودکی را به تاراج برده، انگار کوچه‌ها، عطر اقاقی را فراموش کرده و خانه‌ها، حوض‌‌های کاشی آبی را از یاد برده‌اند و اینچنین است که هر روز از ریشه‌های خود، بیشتر فاصله می‌گیریم و ارزش‌های دیرین خود را فراموش می‌کنیم.

قصه، بخشی از میراث فرهنگی ماست و هنوز هم با وجود ماهواره، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای، بچه‌ها علاقه خاصی به خواندن و شنیده قصه دارند. شاید از این‌روست که انتشارات قدیانی، مجموعه «کتاب‌های نارنجی» را برای بچه‌های 6 تا 10 سال منتشر کرده است.

«366 قصه در 52 جلد برای هفته‌های سال»، «366 قصه در 12 جلد به صورا دوزبانه برای ماه‌های سال»، «366 قصه در مجموعه تک جلدی برای روزهای سال» منتشر شده و در اختیار بچه‌ها قرار گرفته است.

سرور کُتُبی، فریبا کلهر و  فروزنده خداجو سه نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان، این مجموعه را نوشته و 40 تصویرگر از جمله رویا بیژنی، تهمینه حدادی، سمیه علی‌پور، بنفشه احمدزاده و سیدحسن موسوی آن را تصویر کرده‌اند.

تمام صفحات این مجموعه، گلاسه است و با تصاویری کودکانه همراه شده؛ قصه‌ها شیرین و جذاب و تاثیرگذار است. این کتاب در شمارگان 1100 نسخه و با بهای 30 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

کد خبر 2344835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha