۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲

زندان نوشته‌های بابی ساندز منتشر شد

زندان نوشته‌های بابی ساندز منتشر شد

«زندان نوشته‌های بابی ساندز»، مبارز ايرلندی با ترجمه حميد جعفری از سوی نشر قطره منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «زندان نوشته‌های بابی ساندز» ترجمه حمید جعفری به همراه مقدمه مترجم و چهار مقدمه دیگراز نسرين ستوده، فريدون مجلسي نويسنده و پژوهشگر، مجيد تفرشي پژوهشگر تاريخ و سرگه بارسقيان روزنامه نگار در اين كتاب آمده است.

اين اثر كه به تازگي توسط نشر قطره منتشر شده، سومين كتاب حميد جعفری است. جعفری عضو فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران است كه پيش از اين در روزنامه‌های سرمايه، اعتماد، ياس نو، صدای عدالت، بهار، شرق و ... به عنوان روزنامه نگار فعاليت داشته است.

آنچه در ادامه می‌آيد بخشي از ترجمه اين كتاب است؛ " «من آقا هستم». کلماتش در گورم طنین انداز شد. «من آقا هستم». دوباره همه جا لرزید. «من آقا هستم، تو ۱۰۶۶ هستی!» در با صدای انفجارگونه رعب انگیزی پشت سرش به هم خورد و نور مبهم ورودی هم به دنبالش خاموش شد. هنوز هم از حرکت کردن می‌ترسم و در تاریکی مطلق، همانجا که بودم ایستاده‌ام.

فکر می‌کنم این ۱۰۶۶ دیگر چیست؟ واضح است که من هستم اما می‌توانم فکر کنم، حرف بزنم، بو کنم و تکان بخورم. تمام حواسم کار می‌کنند. بنابراین، یک عدد نیستم. من ۱۰۶۶ نیستم. من انسانم، من یک عدد نیستم، من ۱۰۶۶ نیستم! این آقا دیگر چه کسی یا چه موجودی است؟ من را ترساند. شیطان بود. حس کردم از من نفرت دارد. اشتیاقش را برای تسلط بر من و قساوت مرگبار درونی‌اش را حس کردم. آه، از من چه می‌ماند؟ به یاد می‌آورم که زمانی یک خانواده داشتم. حالشان چه طور است؟ آیا یک بار دیگر می‌توانم یکی از آن‌ها را ببینم یا صدایشان را بشنوم؟

 

نگاهم می‌کند؛ یک بار دیگر در باز می‌شود. آن نور مبهم کمی قوی‌تر شده است و یونیفرم سیاه در درگاه، خودش را نشان می‌دهد. «من آقا هستم». بار دیگر‌‌ همان جمله لعنتی... و «این هم غذایت ۱۰۶۶». "

«زندان نوشته‌های بابی ساندز»  در ١٠٠ صفحه با قيمت پنج هزار تومان در دسترس مخاطبان است.
 

کد خبر 2345837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha