۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۰

به میزبانی خراسان شمالی/

اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ کوراش ساحلی کشور برگزار می شود

اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ کوراش ساحلی کشور برگزار می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی از برگزاری اولین دوره رقابت های جایزه بزرگ کوراش ساحلی کشور به میزبانی بجنورد، مرکز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش خسرویار ظهر یکشنبه در بازدید از تمرین کوراش کاران خراسان شمالی از برگزاری اولين دوره مسابقات جايزه بزرگ كوراش ساحلي در كشور به میزبانی بجنورد خبر داد و افزود: این رقابت ها روز جمعه یازدهم مهر ماه سال جاری با حضور کوراش کارانی از سراسر کشور در مرکز خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات در شش وزن 60 کیلوگرم، 66 کیلو، 73 کیلو، 81 کیلو، 90 کیلو و وزن 90+ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان برگزار می شود.

به گفته خسرویار هدف از برگزاری این رقابت ها افزایش انگیزه ورزشکاران و انتخاب تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات آسیایی است به گونه ای که در پایان این مسابقات نفرات برتر برای حضور در رقابت های کوراش ساحلی آسیا که بیستم آبان ماه به میزبانی تایلند برگزار می شود، انتخاب می شوند.

وی با اشاره به جایزه بزرگ بودن رقابت های کوراش ساحلی در بجنورد، تصریح کرد: مسابقات مزبور به این دلیل جایزه بزرگ در نظر گرفته شده که با اهدای جوایز ارزشمند به نفرات برتر، آنها تمرینات خود برای افزایش آمادگی را بیشتر کنند و با آمادگی کامل در این رقابت ها شرکت داشته باشند.

خسرویار افزود: البته برگزاری این مسابقات در بالا بردن سطح کیفی عملکرد کوراش کاران نقش بسزایی دارد و امید می رود با تداوم تمرینات، تیم ایران در رقابت های آسیایی کوراش ساحلی که پاییز امسال در تایلند برگزار می شود؛ نتایج درخشانی کسب کند.

وی با اشاره به سطح ورزش کوراش در خراسان شمالی و کسب مقام های متعدد ورزشکاران این رشته در سطح ملی و بین المللی، اظهار داشت: سطح کوراش در استان به نسبت سال های پیش ارتقای چشمگیری یافته است به گونه ای که توانسته ایم در رده های متخلف سنی در مسابقات جهانی عناوین برتر را کسب کنیم.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی در پایان اظهار امیدواری کرد که کوراش کاران این استان همانند گذشته در مسابقات جایزه بزرگ کوراش ساحلی عملکرد مناسبی داشته باشند.

گفتنی است، تيم کوراش جوانان خراسان شمالی سابقه قهرماني جهان در سال 2010 در دهلي نو را در کارنامه خود دارد.

 

کد خبر 2346733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha