۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

حسین عسگری مطرح کرد؛

پنالتی سپاهان صحیح بود/ اعضای تیم‌ها در حیطه داوری صحبت نکنند

پنالتی سپاهان صحیح بود/ اعضای تیم‌ها در حیطه داوری صحبت نکنند

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال معتقد است اعلام خطای پنالتی از سوی علیرضا فغانی برای تیم سپاهان در دیدار این تیم با استقلال در هفته سوم رقابتهای لیگ برتر درست بود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت سازمان لیگ، حسین عسگری در مورد عملکرد داوران در هفته سوم لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: یکی از مواردی که بارها به آن تاکید داشته و برای انجام آن اعلام همکاری کرده‌ایم، بحث آموزش قوانین بازی توسط کارشناسان داوری برای بازیکنان باشگاه‌ها است. بطور مثال خطای هند به دلیل تفاوت‌هایی که در شرایط مختلف دارد، دارای ملاحظاتی است که برای تشخیص آن نیاز به نظر کارشناسی دارد.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال صحبت می‌کرد، ادامه داد: قانون به صراحت اعلام کرده چه عواملی نیاز است تا خطای هند به درستی اعلام شود که یکی از آن موارد، آگاهی و نیت بازیکن در برخورد توپ با دست است که در خطاهای دیگر مساله آگاهی از درجه اعتبار کمتری برخوردار است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال همچنین تاکید کرد: با توجه به اتفاقی که در بازی سپاهان و استقلال هم شاهد آن بودیم، حرکت طبیعی و غیر طبیعی دست یکی دیگر از همین ملاحظات قانون هند است که باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: حرکت دست بازیکن در حالت‌های ایستاده، دویدن، پریدن و یا تکل می‌تواند دلیل محکمی بر اعلام خطا باشد که در بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس هم شاهد حرکت غیر طبیعی دست بازیکن فولاد خوزستان بودیم که باید در آن صحنه خطای هند اعلام می‌شد.

عسگری در ادامه درباره صحنه خطای بازی سپاهان و استقلال بیان کرد: در این صحنه دست‌های دو بازیکن حرکت غیر طبیعی داشت که در اینگونه موارد در صورت برخورد توپ با دست اعلام خطا درست است. خوشبختانه فغانی داور بازی بهترین و کامل‌ترین زاویه را در جایگیری‌اش داشت و از نزدیک صحنه خطا را نظاره کرد که این مساله نقطه قوت داوری این دیدار محسوب می‌شود.

وی در مورد اعتراضات اعضای تیم‌ها نسبت به داوری بازی‌های خاطرنشان کرد: توصیه‌ای که به اعضای تیم‌ها دارم این است که ابتدا فیلم بازی‌ها را بازبینی و با مشاوران داوری مشورت کنند تا بطور عجولانه و بدون بررسی صحنه خطا به قضاوت بازی‌ها اعتراض نکنند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در پایان گفت: لازم می‌دانم بار دیگر یادآوری کنم طبق قوانین فدراسیون فوتبال که برای همه تیم‌ها یکسان است، بازیکنان و اعضای کادر فنی نمی‌توانند در حیطه داوری اقدام به مصاحبه کنند و حتی در بخش نامه‌های کمیته انضباطی، داوران و ناظران داوری هم از این مساله منع شده است.

کد خبر 2350779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha