۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۰۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

3 هزار تخته پتو از لرستان برای زلزله زدگان ایلام ارسال شد

3 هزار تخته پتو از لرستان برای زلزله زدگان ایلام ارسال شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان از ارسال 3 هزار تخته پتو از لرستان برای زلزله زدگان ایلام خبر داد.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های متعدد و شدید در مورموری آبدانان از توابع استان ایلام کمک های امدادی از استان لرستان برای زلزله زدگان ایلامی ارسال شد.

وی یادآور شد: در این راستا مطابق اعلام نیاز جمعیت هلال احمر استان ایلام برای استفاده زلزله زدگان تعداد سه هزار تخته پتو به شهر مورموری استان ایلام ارسال شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به دیگر کمکهای ارسالی از استان لرستان برای مناطق زلزله زده ایلام، بیان داشت: همچنین به دنبال اعلام نیاز مسئولان جمعیت هلال احمر استان ایلام دو تیم امداد و نجات از استان لرستان به منظور اسکان زلزله زدگان و توزیع مواد غذایی به استان ایلام اعزام شدند.

آریایی تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم منطقه به آب و مواد غذایی 10 هزار بطری آب معدنی بزرگ و هشت هزار قوطی غذای کنسرو شده نیز برای مردم زلزله زده ایلام ارسال شده است.

وی اظهار داشت: بنا به درخواست مسئولان این استان سه دستگاه تانکر سیار حمل آب شرب از لرستان به شهر مورموری آبدانان از توابع استان ایلام اعزام شده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز در ساعت7 و 02 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10.2 کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد و پس از آن نیز حوالی ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز زلزله 6 ریشتری دوم رخ داد که این زمین لرزه ها علاوه بر ایلام، در شهرستانهای مختلف استان لرستان نیز احساس شد.

به دنبال وقوع زلزله های 6 ریشتری شهر مورموری استان ایلام، دامنه خسارات به شهرستان پلدختر در همسایگی شهرستان آبدانان ایلام کشیده شده تا خسارت به واحدهای روستایی، اصطبلهای نگهداری دام، اراضی کشاورزی، ریزش کوه در محور پل زال و خسارت به یکی از خطوط انتقال آب پلدختر از تبعات این زلزله باشد.

همچنین فرماندار شهرستان کوهدشت نیز از خسارت به یک باب ساختمان روستایی در روستای اشتره گل گل شهرستان کوهدشت به دنبال این زلزله خبر داد و گفت: این زلزله همچنین باعث ترک برداشتن ساختمان دهیاری این روستا نیز شده که هیچ کدام از این خسارات منجر به مجروح شدن کسی نشده است.

کد خبر 2352747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha