۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۳۳

زلزله ایلام استان لرستان را نیز تکان داد/ ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل

زلزله ایلام استان لرستان را نیز تکان داد/ ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل

خرم آباد - خبرگزاری مهر: وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری در استان ایلام در سراسر استان لرستان نیز احساس شد تا موجب نگرانی و وحشت مردم به ویژه در مناطق هم مرز با استان ایلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز گذشته با وقوع زمین لرزه های متعدد در مورموری استان ایلام، شهرستان پلدختر در استان لرستان نیز تکان خورد تا اینکه ساعت هفت و دو دقیقه صبح امروز با وقوع زلزله 6.1 ریشتری سراسر استان لرستان نیز این لرزش را احساس کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: زمین لرزه صبح امروز استان ایلام علاوه بر سراسر استان لرستان در بخشهایی از استان خوزستان نیز احساس شد.

رضا آریایی با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارتی در استان لرستان را نداشته است افزود: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان لرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارد و در صورت نیاز امکانات لازم برای استان ایلام ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز آماده برای حرکت است تصریح کرد: مطابق پیگیری های اولیه از طریق ستاد مدیریت بحران ایلام به نظر می رسد این زلزله تلفات جانی نداشته ولی تعدادی از مردم مجروح شده اند.

آریایی با تایید وارد آمدن خسارات به برخی منازل مسکونی روستایی عنوان کرد: مطابق اعلام مسئولان ستاد مدیریت بحران استان ایلام کانون زمین لرزه در محلی با تراکم کم جمعیت انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مسئولان استان ایلام برای اعزام امکانات از استان لرستان درخواست کمک نکرده اند یادآور شد: در صورت نیاز به سرعت امکانات لازم ارسال خواهد شد.

بنابر این گزارش زلزله ایلام در شهرستانهای مختلف لرستان از پلدختر گرفته تا بروجرد و خرم آباد و حتی شول آباد الیگودرز نیز احساس شد.در این میان شهرستان پلدختر به خاطر هم مرز بودن با استان ایلام بیش از سایر شهرستانهای استان تکان خورد و همین امر موجب وحشت پلدختری ها شد.

فرماندار پلدختر در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: با توجه وقوع چند زمین لرزه و پس لرزه از بعد از ظهر دیروز  تاکنون دراین شهرستان و احتمال ادامه رخ داد زلزله های دیگر ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله و کاهش پیامدهای این حوادث به حالت آماده باش کامل درآمده است.

قدرت اله ترابی نژاد افزود: ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و دستگاههای عضو ستاد بحران به مدت 48 ساعت برای مقابله با هر گونه زلزله احتمالی آمادهباش هستند.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل بسر می برد و با توجه به احتمال وقوع پس زمین لرزه های دیگر از مردم انتظار داریم مواظب و مراقب باشند.

فرماندار پلدختر یادآور شد: هنوز گزارشی از خسارات یا تلفات این زمین لرزه دریافت نشده است.

بنابر این گزارش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز در ساعت7 و 02 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10.2 کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد.

کد خبر 2351989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha