۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

آریایی به مهر خبر داد:

3 دستگاه تانکر آبرسانی از لرستان به مناطق زلزله زده ایلام اعزام شد

3 دستگاه تانکر آبرسانی از لرستان به مناطق زلزله زده ایلام اعزام شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان از اعزام 3 دستگاه تانکر آبرسانی از لرستان به مناطق زلزله زده ایلام خبر داد.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های متعدد در مورموری استان ایلام و بنا به درخواست مسئولان این استان سه دستگاه تانکر سیار حمل آب شرب از لرستان به شهر مورموری آبدانان از توابع استان ایلام اعزام شد.

وی با اشاره به تامین این تانکرهای آب سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان یادآور شد: دو دستگاه از این تعداد از خرم آباد اعزام شده و یک دستگاه دیگر از شهرستان پلدختر به سرعت راهی شهر مورموری ایلام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان به ایجاد مشکل در شبکه آب مورموری ایلام بر اثر زلزله اشاره کرد و بیان داشت: مطابق اعلام مسئولان مدیریت بحران استان ایلام در حال حاضر زلزله زدگان نیاز فوری به آب دارند.

آریایی با اعلام آمادگی مجدد استان لرستان برای کمک رسانی به وضعیت زلزله زدگان ایلام عنوان کرد: تانکرهای سیار حمل آب اعزامی از لرستان 12 هزار لیتری بوده که می تواند در تامین بخشی از آب مورد نیاز زلزله زدگان موثر باشند.

بنابر این گزارش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز در ساعت7 و 02 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10.2 کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد و پس از آن نیز حوالی ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز زلزله 6 ریشتری دوم رخ داد که این زمین لرزه ها علاوه بر ایلام، در شهرستانهای مختلف استان لرستان نیز احساس شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان پیش از این در این رابطه به خبرنگار مهر گفته بود که خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارتی در استان لرستان را نداشته و حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان لرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارد و در صورت نیاز امکانات لازم برای استان ایلام ارسال خواهد شد.

رضا آریایی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز آماده برای ارسال است تصریح کرد: تا کنون مسئولان استان ایلام برای اعزام امکانات از استان لرستان درخواست کمک نکرده اند و در صورت نیاز به سرعت امکانات لازم ارسال خواهد شد.

همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان تصریح کرد که تا کنون هیچ درخواستی از سوی استانداری ایلام و یا جمعیت هلال احمر این استان برای اعزام نیرو، تیم های درمانی، بالگرد و یا ارسال تجهیزات و امکانات ارائه نشده است.

مرادی ادامه داد: در صورت درخواست کمک بلافاصله و در کمترین زمان ضمن اعزام تیم های امدادی، امکانات و مواد غذایی برای زلزله زدگان ایلام ارسال خواهد شد.

کد خبر 2352273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha