۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳

صابری:

2 هکتار از عرصه های طبیعی اسفراین طعمه حریق شد

2 هکتار از عرصه های طبیعی اسفراین طعمه حریق شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: با تلاش مردم و امدادگران آتش سوزی عرصه های طبیعی گردنه پلمیس اسفراین مهار شد.

موسی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آتش سوزی عرصه های طبیعی گردنه ییلاقی پلمیس اسفراین در فاصله 25 کیلومتری شمال این شهر که سه شنبه شب روی داد، از مهار این حریق خبر داد و گفت: تا مهار این آتش سوزی حدود دو هکتار از عرصه های این منطقه در آتش سوخت.

وی با بیان این که آتش سوزی مزبور توسط نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر به همراه مردم محلی اطفاء شد، اظهار داشت: عرصه های طبیعی گردنه پلمیس اسفراین ییلاقی بوده و دارای پوشش گیاهی گون، گرامینه و درمنه و نیز درختان ارس است که بخشی از آن در آتش سوزی دیشب از بین رفته است.

صابری در مورد علت بروز این آتش سوزی در گردنه گردشگری پلمیس در حدفاصل اسفراین- بجنورد، نیز افزود: هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نشده اما نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور دارند و به زودی علت دقیق حریق این منطقه اعلام می شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است كه از اين وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار و 636 هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار نيز جنگل است.

 

 

کد خبر 2353939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha