۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۲۶

المپیک نوجوانان - نانجینگ؛

کیمیا علیزاده به نشان طلا دست يافت/ طلای تاریخی بانوی تکواندوکار  

کیمیا علیزاده به نشان طلا دست يافت/ طلای تاریخی بانوی تکواندوکار  

تنها بانوی تکواندوکار ایرانی حاضر در المپیک نوجوانان با شکست همه رقبا صاحب مدال طلا شد تا سومین نشان زرین کاروان ورزشی کشورمان را به خود اختصاص دهد. 

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه روز چهارم از دومین دوره بازیهای المپیک نوجوانان جهان که در نانجینگ جریان دارد کیمیا علیزاده که با سه پیروزی راهی مبارزه پایانی شده بود با برتری 10 بر 7 مقابل "يولا تورونيتا" از روسیه با شایستگی روی سکوی قهرمانی ایستاد و به نشان طلا دست يافت. 
 
وی در وزن 63- کیلوگرم دور نخست 23 بر صفر مقابل "نگاشاشو كنگ" از كامرون صاحب پیروزی شد و  سپس "آمبر پاناماس" بلژيكي را 15 بر 2 شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله هم در پیکار با "مهنا مارياپن" از كلمبيا  12 بر 2 پیروز از میدان خارج شده و راهی بازی پایانی شد.
 
اين اولين مدال طلاي تاريخ ورزش بانوان ايران در المپيك است كه كيميا عليزاده، پرچمدار كاروان ايران در اين رقابتها، توانست اين مدال ارزشمند تاريخي را به نام خود و رشته تكواندو ثبت كند.
 
کاروان ورزشی کشورمان تا اینجای کار موفق به کسب سه مدال طلا و یک برنز شده که هر چهار مدال نیز توسط دو رشته رزمی بدست آمده است. مهدی اسحاقی و کیمیا علیزاده دو مدال طلا و دانیال صالحی مهر یک مدال برنز هر سه از تکواندو و رامین صفویه از جودو هم یک مدال طلا برای کشورمان کسب کرده اند. 
 
کد خبر 2354199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha