۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۵

فرهمندپور:

زنان تنها معلول آسیب های اجتماعی نیستند/ حل مشکلات زنان در قالب برنامه های خانواده محور باشد

زنان تنها معلول آسیب های اجتماعی نیستند/ حل مشکلات زنان در قالب برنامه های خانواده محور باشد

اراک – خبرگزاری مهر: مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: زنان تنها معلول آسیب های اجتماعی فرا روی کشور نیستند و نباید در علت یابی مسئائل اجتماعی فقط سهم مشارکت زنان مطرح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمند پور ظهر پنج شنبه با بیان این مطلب در کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی افزود: در آسیب های اجتماعی چون بی حجابی، فساد اخلاقی، اعتیاد زنان ، طلاق و ... که امروز به عنوان آسیب های اجتماعی فرا روی زنان و دختران کشور مطرح نمی شود سهم مردان کمتر از زنان نیست و باید با پرداختن به این موضوع به چاره اندیشی مناسب بپردازیم.

وی با انتقاد از عدم برگزاری دوره های آموزشی تحکیم خانواده برای مردان شاغل در دستگاه های اجرایی و تقویت احساس مسئولیت در برابر خانواده برای پسران جوانی که در آستانه ازدواج قرار دارند گفت: جای خالی این آموزشهای باعث شده تا مردان جوان ما از احساس مسئولیت کمتری نسبت به گذشتگان در برابر خانواده داشته باشند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در ادامه از تغییر ارزشها در جامعه به عنوان عوامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی در کشور نام برد و گفت: وقتی پسران روستایی روستاها را برای یافتن شغل و زندگی بهتر خالی می کنند و پسران جوان شهری دختران آراسته به آرایش و لباسهای مد روز را برای ازدواج انتخاب می کنند چه انتظاری از دختران جوان داریم در بحث رعایت حجاب ؟

فرهمندپور تاکید کرد: رفع آسیب های اجتماعی از بدنه جامعه نیازمند نگاه واقع بینانه مسئولین است و این مهم محقق نمی شود مگر در سایه توجه به ترویج آموزشهای لازم به پسران در مدارس ، دانشگاه ها و محیط های کاری امر مهمی که همت همه دست اندرکاران امر را می طلبد.

وی خطاب به مدیران استان مرکزی گفت: وقتی مدیران مرد مسائل اجتماع را با زنان حل می کنند مسائل زنان را می خواهند با چه حل کنند؟

مشاور امور بانوان و خانواده مشاور وزیر کشور در ادامه از بی توجهی به بنیان خانواده ها در دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: این بی توجهی باعث شده تا خانواده های ما امروز مطالبه گر باشند و تمامی وظایفی که خود در حوزه تربریت فرزند و تحکیم بنیان خانواده دارند از مسئولین طلب می کنند.

فرهمندپور در ادامه از محافظه کاری برخی مدیران در ارائه امارآسیب های اجتماعی گلایه کرد و گفت: نه ایجاد رعب و وحشت در جامعه درست است نه با بی خبری و خوش خبری سرپوش گذاشتن بر سر مشکلات را قبول می کنیم.

حمایت از زنان سرپرست خانوار ضروریست

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در ادامه بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار در جامعه تاکید کرد و گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در کشور اجرا می شود.

فرهمندپور افزود: این طرح برای اولین بار به صورت پایلوت در شهرستان ری اجرا می شود و بعد از آسیب شناسی و رفع نواقص در سراسر کشور اجرا می گردد.

وی در ادامه پیگیری بیمه تامین اجتماعی زنان و بهر مندی آنها از حق عائله مندی را از الزامات کاری مسئولان برشمرد و گفت: قوانین موجود در حوزه بانوان قدیمی نیست و هر کس به بهانه قدیمی بودن قوانین و ضرورت بازبینی آنها از انجام وظایفش سرباز می زند باید مورد مواخذه قرار بگیرد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: نباید اجازه داد برخی اعمال سلیقه ها در حوزه بانوان مانع از اجرای قوانین موجود شوند.

پارک بانوان صرفا یک پارک نیست

فرهمندپوردر ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد پارک ویژه بانوان در شهر اراک گفت: نباید به پارک های بانوان صرفا به عنوان یک پارک دیده شود بلکه باید با استفاده از این فرصت زمینه اشتغال زنان و عرضه محصولات تولیدی انان فراهم شود.

وی تاکید کرد: پارک بانوان باید محلی برای تبادل اندیشه های زنان باشد و محفلی برای گپ زدن آنها تابتوان مشکلات این قشر بهتر در فضایی دوستانه تر بررسی می شود.

سند ملی امنیت بانوان و کودکان در برنامه 5 توسعه اجرا شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به چالشهای فرا روی حوزه زنان گفت: سند ملی امنیت بانوان و کودکان در برنامه 5 توسعه باید هر چه سریعتر در کشور اجرایی شود. شکراله حسن بیگی افزود: نبود پارک بانوان در استان مرکزی نقیصه بزرگی است که متاسفانه کل استان مرکزی و کلان شهر اراک باآن دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه داد: ورزش بانوان در شهرهای استان مرکزی جایگاهی ندارد و این امر سلامت زنان استان را تهدید می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تلاش در جهت واگذاری پست های مدیریتی به زنان را از اولویت های استانداری مرکزی یاد کرد گفت: فعالیت دو مدیرکل زن در استانداری مرکزی بیانگر این مهم است.

حسن بیگی افزود: زنان سرپرست خانوار نیازمند تقویت در حوزه اقتصادی اند و این مهم محقق نمی شود مگر با رایزنی با بانکها و ایجاد بسترهای لازم برای بهره مندی آنها از وامهای اشتغالزایی اقدام موثری که نیازمند همت مسئولان است.

مدیران استان کارگروه بانوان را جدی نمی گیرند مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست از بی توجهی مدیران دستگاه های اجرایی به کارگروه امور خانواده و بانوان استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این کارگروه از سوی مدیران استان جدی گرفته نمی شود.

زهرا فرجی افزود: در سال 92 تنها 11 درصد مدیران در جلسات شرکت داشتند این در حالیست که با تلاش صورت گرفته از ابتدای سالجاری تا کنون 50 درصد مدیران شخصا در جلسات حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی مطابق برنامه اعلامی از سوی دفتر مرکزی در حال اجراست افزود: تهیه و تدوین برنامه برای بانوان بر اسا محورهای طرح تحرک، اصلاح ساختار تشکیلاتی دفاتر امور بانوان ، اجرای گسترده برنامه های آموزشی در حوزه بانوان، از مهمترین اقدامات این دفتر در سالجاری است.

کد خبر 2354644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha