۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰

امام جمعه بجنورد:

انتقاد از ستادسالاری به جای شایسته سالاری در دولت/ تفکیک جنسیتی در ادارات خراسان شمالی بلااشکال است

انتقاد از ستادسالاری به جای شایسته سالاری در دولت/ تفکیک جنسیتی در ادارات خراسان شمالی بلااشکال است

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: یکی از اشکالات اساسی دولت فعلی و دولت های گذشته در کشور این است که به جای شایسته سالاری در انتخاب مدیران، ستادسالاری پیشه کرده و فعالان انتخاباتی خود را بر مسند امور قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: این امام همام به واسطه قرار گرفتن در بازه زمانی سقوط حکومت امویان و روی کار آمدن حکومت عباسی فرصتی برای راه اندازی حرکت علمی و فرهنگی در جهان تشیع به دست آورد.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) حرکت زیربنایی در زمینه علم و فرهنگ شروع کرد و با این اقدام خود ضمن تحکیم بنیان های علمی و فرهنگی اسلام، تشیع را به جهان معرفی کرد.

حجت الاسلام یعقوبی تولید علم و تربیت نیروی کارآمد را دو اقدام اساسی ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت دانست و گفت: امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی برای موفقیت در امور نیازمند اجرای این دو اصل مهم است.

به گفته وی اگر نظام ما در زمینه تولید علم به پیشرفت و خودکفایی برسد هیچ تحریمی نمی تواند بر ملت ما اثر بگذارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین نظام جمهوری اسلامی برای تداوم راه پرافتخار خود نیازمند تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دولت، ضمن تبریک این مناسبت به دولت مردان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: شهید رجایی و باهنر در آتش کین دشمنان سوختند اما حاضر نشدند با دشمن بسازند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که همه دولت های نظام جمهوری اسلامی نقاظ ضعف و قوت داشته اند، اظهار داشت: باید در قضاوت در مورد عملکرد دولت های گذشته انصاف داشت و نادیده گرفتن نقاط مثبت و بزرگ نمایی نقاط منفی اقدام درستی نیست.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم نیز در مدت یک سال گذشته فعالیت های مثبت فراوانی انجام داده که از آن جمله می توان به اجرای طرح تحول نظام سلامت و نیز تلاش برای خارج شدن کشور از رکود اقتصادی اشاره کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف دولت، اظهار کرد: یکی از اشکالات اساسی دولت فعلی و دولت های گذشته در کشور این است که به جای شایسته سالاری در انتخاب مدیران؛ ستادسالاری پیشه کرده و فعالان انتخاباتی خود را بر مسند امور قرار می دهند.

حجت الاسلام یعقوبی یکی دیگر از نواقص موجود در عملکرد دولت ها را مشکل مسکن مردم بویژه مسکن مهر عنوان کرد و گفت: مسکن های مهر به مشکلی اساسی برای مردم کم بضاعت تبدیل شده به گونه ای که این واحدهای مسکونی اکنون نیمه کاره بوده و هر روز نیز از متقاضیان آنها طلب آورده نقدی بیشتری می شود.

وی این موضوع را اخطاری جدی به مسئولان و مدیران کشور ذکر و اضافه کرد: مسکن باید آرامش بخش و مایه امنیت خاطر مردم باشد نه آن که آرامش روحی و روانی مردم را به هم بریزد.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، ضمن تبریک این روز به دختران از آنها خواست تا حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار داده و در رعایت عصمت و حجاب خود بیش از پیش کوشا باشند.

وی همچنین با انتقاد از شرکت هایی که در استان برای استخدام بانوان شروطی نظیر اختلاط با مردان و چادری نبودن را مطرح می کنند، از مسئولان خواست تا بر فعالیت این شرکت ها نظارت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: در ادارات خراسان شمالی نیز اگر بانوان در کنار آقایان فعالیت می کنند؛ این فعالیت می باید با رعایت موازین و اصول اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: البته لزومی ندارد در اداره ای خانم و آقا در اتاقی مشترک فعالیت کنند، چه اشکالی دارد در ادارات استان محل فعالیت کارمندان خانم و آقا از یکدیگر جدا باشند تا ارباب رجوع نیز با آرامش بیشتری پیگیر کار خود باشد.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: در تهران مجموعه ای این طرح را اجرا کرده و جواب مناسبی نیز گرفت اگر چه برخی بر اجرای این طرح اشکال گرفتند اما باید پذیرفت که اقدام زیبایی بود و حتی مراجع تقلید نیز از اجرای آن حمایت کردند.

کد خبر 2354943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha