۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

رحماندوست:

بزرگترین مشکل ما این است که پدر و مادرها برای بچه‌هایشان قصه نمی‌گویند

بزرگترین مشکل ما این است که پدر و مادرها برای بچه‌هایشان قصه نمی‌گویند

رحماندوست در پاسخ به این‌که بعضی معتقدند بچه‌ها در دنیای امروز با وجود ماهواره و اینترنت با قصه ارتباط چندانی برقرار نمی‌کنند گفت: بچه‌ها و بزرگ‌ترها در همه جای دنیا حتی در کشورهای پیشرفته که اینترنت پر سرعت دارند، قصه را دوست دارند.

مصطفی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار 365 قصه برای کودکان خبر داد و افزود: من پیش از این مجموعه«بازی با انگشت‌ها» را که نوعی قصه ریتمیک بود نوشته و برای خردسالان منتشر کرده بودم.

به گفته نویسنده«قصه دو تا لاکپشت تنها» قصه همواره با انسان بوده است. اصلا بشر در هرمکان و زمانی به قصه نیاز دارد . متاسفانه یکی از عمده ترین مشکلات ما این است که دیگر پدر و مادرها برای بچه های خود قصه نمی‌گویند در چهره آنها نگاه نمی‌کنند و دستشان را در دست نمی گیرند و این خیلی بد است. من«بازی با انگشت‌ها» را نوشتم چون دلم می‌خواست پدر و مادرها نه به قصد ردکردن بچه ها از خیابان که تنها و تنها برای بازی با آنها، دست بچه‌هاشان را در دست بگیرند و برایشان شعر بخوانند و قصه بگویند.هیچ چیز زیباتر از این ارتباط کلامی نیست.

رحماندوست در پاسخ به این‌که بعضی معتقدند بچه‌ها در دنیای امروز با وجود ماهواره و اینترنت با قصه ارتباط چندانی برقرار نمی‌کنند گفت: بچه‌ها و بزرگ‌ترها در همه جای دنیا حتی در کشورهای پیشرفته که اینترنت پر سرعت دارند و روی ماهواره‌شان، پارچه نمی‌اندازند، قصه را دوست دارند.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در مجموعه 365 قصه برای کودکان به بازنویسی افسانه‌هایی پرداخته که علاوه بر بچه‌ها پدر و مادرها را هم به قصه گفتن علاقه‌مند می‌کنند. به عبارتی قصه‌ها برای گفتن تنظیم شده‌اند.

هنوز عنوان و ناشر مجموعه 365 قصه مصطفی رحماندوست برای کودکان مشخص نشده است.

کد خبر 2358495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha