۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۳۷

رجب پور عنوان کرد:

کنترل دقیق توزیع سوخت راهی برای جلوگیری از قاچاق سرمایه ملی/ تغییرات مثبت در پخش فرآورده های نفتی طی یک سال گذشته

کنترل دقیق توزیع سوخت راهی برای جلوگیری از قاچاق سرمایه ملی/ تغییرات مثبت در پخش فرآورده های نفتی طی یک سال گذشته

شاهرود – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود با بیان این مطلب که نظارت و عرضه سوخت ایمن با رعایت کیفیت و کمیت مناسب وظیفه شرکت پخش فرآورده های نفتی است گفت: کنترل دقیق توزیع سوخت راه مناسبی برای جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سبحان رجب پور ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات اداره پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود با تاکید بر کنترل دقیق توزیع سوخت برای جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی افزود: به دلیل اختلاف قیمت فاحش بنزین و CNG گروهی افراد نا آگاه کپسول گاز غیر استاندارد روی خودروی خود نصب می کنند که باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری برای خود، خانواده و سایر مردم جامعه می شوند.

وی با اشاره به این مطلب که هنوز طرح پیمایش برای ماشین های سنگین که سهمیه 500 لیتری روزانه دارند در کشور اجرایی نشده خاطر نشان کرد: اگر این طرح هر چه زودتر اتفاق بیفتند بر اساس پیمایش خودروهای باری سنگین به آن ها سوخت تعلق می گیرد و تا قسمت زیادی می توان از هدر رفت و یا قاچاق احتمالی سوخت در این بخش جلوگیری کرد.

تمام جایگاه های عرضه سوخت بیمه اولیه و بیمه تکمیلی شده اند

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود شناخت مصرف کنندگان غیر فعال سوخت از جمله رانندگان، کارگاه های ساختمانی، قایقها، مرغداری ها و ... را برای جلوگیری از هرز رفت سوخت در کشور ضروری دانست و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که سوخت رسانی به موقع انجام شود تا چرخ صنعتی نخوابد و خودرویی بی سوخت نماند و چراغ هیچ خانه ای به خاطر نبود سوخت خاموش نشود.

رجب پور با یادآوری این نکته که تمام جایگاه های عرضه سوخت بیمه اولیه شده اند و حتی جایگاهایی که درخواست داشته اند از بیمه های تکمیلی مانند بیمه اغتشاش و بیمه قطعات هم برخوردار شده اند عنوان کرد: از سال 1383 که صنعت CNG وارد استان سمنان شده فقط یک حادثه در استان داشتیم و امیدواریم از این پس نیز شاهد حادثه ای مرتبط با این مسئله در جایگاه های عرضه سوخت استان نباشیم.

وی به آموزش سرپرستان و کارگران جایگاه های عرضه سوخت نیز اشاره کرد و اذعان داشت: هر فرد قبل از راه افتادن جایگاه باید آموزش های لازم را ببیند و گواهینامه اپراتوری دریافت کند چرا که این امر از الزامات ایمنی پیشگیرانه است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

احداث جایگاه با ابعاد کوچک در دستور کار شرکت پخش فرآورده های نفتی شاهرود

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود با بیان این مطلب که 99 درصد جایگاه های عرضه سوخت در استان تحویل بخش خصوصی است یادآور شد: این شرکت کار نظارت، درجه بندی و امتیاز دهی به جایگاه ها از روی خدماتی که به مشتریان ارائه می کنند، بازرسی های ماهانه و انجام ارزیابی ها با پیمانه های استاندارد و ... بر عهده دارد.

رجب پور با تاکید بر این که اگر تخلفی در جایگاه عرضه سوختی مشاهده شود حتما با آن برخورد شده و حتی جریمه نقدی هم برای آن در نظر گرفته می شود ابراز داشت: برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان و زائران حرم مطهر آقا علی بن موسی الرضا (ع) احداث 17 جایگاه عرضه سوخت در استان را در دست اقدام داریم که از این تعداد هفت جایگاه تا پایان سال 93 و 10 جایگاه باقی مانده تا پایان سال 94 به اتمام خواهد رسید.

وی احداث جایگاه با ابعاد کوچک در فاصله های کم را در دستور کار شرکت پخش فرآورده های نفتی شاهرود دانست و اظهار داشت: نگاه ما نگاه خدمتگزارانه است و به نیروی انسانی به عنوان عامل موثری در این خدمت رسانی توجه می کنیم.

آمار تغییرات خوبی را در پخش فرآورده های نفتی از خود نشان می دهد

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود در مقایسه ای بین تغییرات انجام شده در دولت دهم و یازدهم توضیح داد: مقایسه آمار فرآورده ها از شهریور ماه سال گذشته تا یکسال با مدت مشابه تا کنون نشان می دهد بنزین بدون سرب با 0.02 درصد تغییر از 253 lمیلیون و 330 هزار لیتر به 259 میلیون 637 هزار لیتر، بنزین سوپر با 0.18 درصد تغییر از 9میلیون و 330 هزار لیتر به  11 میلیون و 358هزار لیتر، نفت گاز با 0.17- درصد تغییر از 776 میلیون 967 هزار لیتر به 641  میلیون 133 هزار لیتر، نفت کوره با 0.04 درصد تغییر از 93 میلیون 602 هزار لیتر به 97 میلیون 411 هزار لیتر و نفت سفید با 0.31- درصد از 49 میلیون 39 هزار لیتر به 33 میلیون 654 هزار لیتر تغییر را نشان می دهند.

رجب پور آمار فروش سال 92 را به تفکیک در بنزین سوپر 10میلیون 36 هزار لیتر، بنزین بدون سرب 242 میلیون 884 هزار لیتر، نفت سفید 54 میلیون 724هزار لیتر، نفت گاز 676 میلیون 17 هزار لیتر، نفت کوره 93 میلیون 241 هزار لیتر و گاز مایع را 13 تن برآورد کرد.

وی آمار فروش فرآورده منطقه در بازه زمانی پنج ماهه نخست سال 93 را نیز اینگونه بیان کرد: بنزین بدون سرب 111 میلیون 115 هزار لیتر، بنزین سوپر 5 میلیون 205 هزار لیتر، نفت گاز 245 میلیون983 هزار لیتر، نفت کوره 3 میلیون 254 هزار لیتر و نفت سفید 2 میلیون 254 هزار لیتر.

الزامات سرنشینان و رانندگان خودرو هنگام سوختگیری در جایگاه های CNG

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود به الزامات سرنشینان در هنگام سوختگیری در جایگاه های CNG هم اشاره کرد و گفت: انجام عملیات سوختگیری خودرو باید تنها توسط اپراتور انجام شود، هنگام سوختگیری خودرو خاموش باشد و هیچ سرنشینی داخل خودرو نباشد، از انجام هر گونه تعمیرات مکانیکی و برقی بر روی خودرو هنگام عملیات سوختگیری پرهیز شود.

رجب پور با اشاره به اینکه هنگام سوخت گیری گاز CNG حتما باید صندق عقب خودرو که محل تعبیه کپسول های گاز است باز باشد افزود: هنگام اشغال بودن سکوها سوختگیری رانندگان باید از ورودبه جایگاه خودداری کنند، از تردد در مناطق پرفشار خودداری شود، استفاده از دخانیات، تلفن همراه و هرچیزی که ایجاد جرقه کرده و احتمال آتش سوزی را افزایش می دهد در جایگاه ها ممنوع است.

وی در خاتمه، حضور راننده در تمام مدت بارگیری در نزدیکی وسیله نقلیه را ضروری دانست و خاطر نشان کرد تا پایان سوختگیری و جدا شدن نازل از خودرو راننده اجازه سوار شدن به خودرو را ندارد و رانندگان باید هر گونه موارد نا ایمن یا بروز حادثه مانند نشستی یا آتش سوزی را به سرپرست جایگاه و اپراتورها اطلاع دهند.
 

کد خبر 2358909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha