۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷

مهر گزارش می دهد:

افتتاح 3 پروژه عمرانی سهم مجن از هفته دولت/ بهره برداری از استخر پرورش ماهی

افتتاح 3 پروژه عمرانی سهم مجن از هفته دولت/ بهره برداری از استخر پرورش ماهی

شاهرود - خبرگزاری مهر: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت سه طرح عمرانی شهر مجن با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و تنی چند از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه و هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت، پل سواره تحت عنوان زکات بر روی رودخانه پی حصار مجن با عرض هشت متر و طول دوازده متر به بهره برداری رسید.

این پروژه به صورت یک دهنه و با مجموع اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون ریال در چارچوب سرفصل اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز، ایمن سازی معابر شهری و ایجاد زیر ساخت ها متناسب با وضعیت ترافیک شهری برای رفاه و آسایش بیشتر شهروندان مجن و تسهیل در حمل و نقل وسایط نقلیه احداث شده است.

ایجاد جلوه بصری مناسب، روان سازی گره ترافیکی و مطلوب ساختن فضای کلی فیزیکی شهر از دیگر محاسن این طرح به حساب می آید.

از مجموع یک هزار و 100 میلیون ریال اعتبار این پروژه، مبلغ 800 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

در خلال سفر فرماندار ویژه شهرستان شاهرود به مجن در چارچوب روز چهارم از هفته دولت، پروژه استخر پرورش ماهی قزل آلا در کیلومتر دوم مجن - شاهرود افتتاح شد.

این طرح با اعتبار 600 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری مجن و در قالب شش واحد هشت ضلعی منظم و ظرفیت اسمی هر واحد در حال حاضر سه تن و مجموع 18تن، به بهره برداری رسید.

در صورت اجرای طرح تکمیلی استخر پرورش ماهی مجن و همچنین نصب و راه اندازی تاسیسات برقی، می تواند این پروژه در هر دوره ظرفیتی معادل 40 تن را داشته باشد.

باغ شهرداری مجن با مساحت هفت هکتار موجود و هشت هکتار احداثی یکی دیگر از پروژه های عمرانی این شهر است که در چهارمین روز از هفته دولت توسط فرماندار ویژه شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

مجموعه اراضی شهرداری مجن دارای هفت هکتار باغ مثمر شامل زرد آلو و سیب درختی است که طی سالجاری در قالب طرح توسعه درآمد اراضی، هشت هکتار دیگر نیز به آن افزوده شده است.

باغ شهرداری مجن با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری احداث شده است و به صورت غرقابی آبیاری می شود.

این طرح در صورت تامین اعتبارات برای تکمیل استخر ذخیره سازی آب و تامین برق مورد نیاز قابلیت آبیاری به صورت مکانیزه را نیز دارا است.

کد خبر 2358992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha