۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

در روز پنجم از هفته دولت/

11 طرح عمرانی بخش مرکزی شاهرود افتتاح شد/ حمایت های رهبری بزرگترین سرمایه دولت یازدهم

11 طرح عمرانی بخش مرکزی شاهرود افتتاح شد/ حمایت های رهبری بزرگترین سرمایه دولت یازدهم

شاهرود - خبرگزاری مهر: شهرستان شاهرود در پنجمین روز از هفته دولت شاهد افتتاح 11 پروژه عمرانی بود که برای آن بالغ بر یک میلیارد و 357 میلیون ریال از اعتبارات استانی، شهرداری و دهیاری ها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود که از ظهر الی عصر پنج شنبه برای افتتاح پروژه های قابل افتتاح بخش مرکزی شاهرود به این منطقه سفر کرده بود، در ابتدا با حضور در گلزار شهدا رودیان ضمن نثار شاخه گل به قبور شهدا با ایشان تجدید میثاق کرد.

سید محمد رضا هاشمی در این مراسم معنوی با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده معظم ایشان صاحبان اصلی نظام هستند و نقش مهمی در حراست و صیانت از آن برعهده داشته و دارند، گفت: بدون شک امروز پاسداری از نظام اسلامی یک تکلیف است که تعهد، شجاعت و هوشیاری باعث این تکلیف الهی است.

وی با تاکید بر اینکه باورها و ارزش های اسلامی ما توسط دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است گفت: همه ما وظیفه داریم در هر پست و مقامی که هستیم حافظ باورها و ارزش های انقلاب و خون پاک شهدا باشیم.

کار کردن برای مردم افتخار مسئولان است

مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود سپس در خلال آئین افتتاح طرح های عمرانی شهرداری رودیان، با حضور در جمع مردم در محل مسجد جامع این شهر، ضمن بیان این مطلب که کار کردن برای مردم افتخار مسئولان است، گفت: مردم سرمایه های اصلی نظام هستند و همین مردم بودند که هشت سال در جریان جنگ تحمیلی با بزرگواری ایستادگی کردند.

وی با اشاره به تحریم های غرب علیه ملت شریف ایران نیز اظهار داشت: خدمت رسانی به مردمی که از ابتدای انقلاب تا کنون تحریم ها را تحمل کرده اند وظیفه اصلی ما مسئولان است.

شان مسئولان نوکری مردم است

معاون استاندار سمنان ادامه داد: هرگاه مقام معظم رهبری در مورد خدمت به مردم بزرگوار ایران اسلامی سخن می گویند، خود را خادم ملت می نامند پس اگر شان ایشان خدمت به خلق باشد شان ما مسئولان نوکری مردم است.

هاشمی با گرامیداشت نخستین سالگرد آغاز به کار دولت یازدهم و تقارن آن با ایام هفته دولت، تصریح کرد: سرمایه اصلی دولت دکتر روحانی حمایت های معنوی و فکری مقام معظم رهبری است.

وی افزود: همه ما مسئولان موظفیم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید خدمت رسانی کنیم تا در نهایت رضایتمندی مردم جامعه را با خود به همراه داشته باشیم چراکه رضایتمندی مردم رضایت مندی خالق یکتا نیز است.

توجه دولت به زیر ساخت های روستایی لازمه تحقق عدالت اجتماعی

شهردار رودیان نیز در این آئین با بیان این مطلب که یازده پروژه عمرانی و خدماتی در دست احداث است، گفت: این طرح ها به طور میانگین بین 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به امید خداوند در آینده نزدیک می توانیم شاهد بهره برداری تعدادی از آنها باشیم.

محمد علی بیاری اعتبارات پروژه های شهرداری رودیان را سه میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در ماه های اخیر شهرداری رودیان تکمیل و تعریض چهار طرح عمرانی در قالب ساخت خیابان های اصلی را در دستور کار قرار داده است که تا کنون دو معبر به بهره برداری رسیده اند.

وی توجه دولت به زیر ساخت های روستایی را لازمه تحقق عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: با توافق بین شهرداری و شورای شهر در نهایت به این نتیجه رسیده ایم که امروز رسیدگی به ظاهر شهر برای مردم سودمند نیست بلکه باید زیر ساخت ها مهیا شوند تا در نهایت بتوانیم آبادانی و رفاه را گسترش دهیم.

 افتتاح پروژه آسفالت خیابان شهید باهنر و رودیان

افتتاح پروژه آسفالت و روکش خیابان شهید باهنر نیز از دیگر برنامه های حضور فرماندار شهرستان شاهرود در سفر به شهر رودیان بود.

این پروژه به همت شهرداری رودیان به طول 470 متر و مساحت تحت پوشش سه هزار و 595 متر مربع، با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری این شهر به بهره برداری رسید.

در ادامه پروژه آسفالت و روکش سازی خیابان شهید رجایی رودیان نیز به طول 340 متر و مساحت تحت پوشش سه هزار و  337 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 840 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری به بهره برداری رسید.

همچنین پروژه آسفالت و زیر سازی خیابان مسجد جامع دهستان دیزج نیز به طول 200 متر و مساحت تحت پوشش یک هزار متر مربع با اعتبار 580 میلیون ریال افتتاح شد.

جانبازان انگیزه خلق ارزش های اصیل را در مردم به وجود آوردند

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در ادامه با حضور در منزل جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی و پدر شهید مهدی زالویی با خانواده معظم وی دیدار و گفتگو کرد.

هاشمی در این دیدار تاکید کرد: جانبازان و ایثارگران انگیزه خلق ارزش های اصیل را در مردم به وجود آوردند.

وی با تصریح بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت توسط جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی به بوجود آمده است، افزود: آحاد ملت وظیفه داریم که این فرهنگ را پاسداری و گسترش دهیم.

افتتاح بوستان شهدای دهملا در پنجمین روز از هفته دولت

دهستان دهملا نیز امروز میزبان فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و تنی چند از مسئولان شهرستان بود.

بازدید از گلزار شهدای دهملا، زیارت امامزاده حمید و مجید، افتتاح بوستان شهدا و همچنین بهره برداری از یک مجتمع گاوداری صنعتی، از جمله برنامه های روز پنجم از هفته دولت در دهستان دهملا بودند.    

بوستان شهدای دهملا در زمینی به مساحت 500متر مربع و اعتباری بالغ بر 300میلیون ریال و با تجهیزاتی از قبیل 13 ست بدنسازی، تاب زنجیری و پلی اتیلن، سرسره، پایه چراغ و نیمکت توسط فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افتتاح شد.

علاوه بر آن طرح پرورش گاو شیری توسط شرکت شیر آبشار در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع و با ظرفیت نگهداری 100 راس گاو مولد با حضور هاشمی به بهره برداری رسید.

این پروژه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 700 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی طرح توسعه کشاورزی و سرمایه گذاری شخصی احداث شده است و با بهره برداری از آن برای چهار نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

زیر ساخت جاده خیابان شهنما به مغان

پروژه تعریض، زیر سازی و آسفالت خیابان شهید مطهری دهستان مغان نیز که به همت دهیاری و با اعتبار یک میلیارد و 840 میلیون ریال اجرا شده است نیز از دیگر پروژه های امروز به بهره برداری رسیده توسط فرماندار شاهرود بود.

این پروژه به طول یک هزار و 700 متر و عرض شش متر و با هدف تسهیل در رفت و آمد اهالی دهستان مغان به سمت شاهرود و دسترسی باغات و سردخانه های منطقه به مسیر های عبور و مرور، در مدت زمان شش ماه و از اعتبارات داخلی دهیاری مغان احداث شده است.

احداث میدان و آسفالت مسیر های اصلی روستای قلعه نو خالصه

همچنین افتتاح میدان و آسفالت روستای قلعه نو خالصه از دیگر برنامه های پنجمین روز از هفته دولت در شهرستان شاهرود بود.

این پروژه در زمینی به مساحت 10هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیون ریال توسط اداره راه و ترابری و با همکاری دهیاری قلعه نو خالصه در مدت یکسال احداث شده است.

سهولت در رفت و آمد، دسترسی به معابر اصلی عبور و مرور خارج از شهری به خصوص جاده شاهرود - اصفهان، بر طرف ساختن معضلات جاده ها و معابر خاکی روستایی و در نهایت رفاه اهالی قلعه نو خالصه از جمله مزایای بهره برداری از این پروژه عنوان شده است.

روستای سعد آباد شاهرود نیز امروز شاهد افتتاح پروژه های عمرانی دهیاری این روستا بود. احداث میدان مرکزی و آبنما، ساخت پیاده رو و در نهایت احداث یادمان شهدا از جمله طرح های افتتاح شده بودند.

بهسازی معابر روستای سعد آباد در مجموع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و در مدت سه سال انجام شده است که زیر سازی آسفالت به مساحت یک هزار و 900 متر مربع، جداول خیابانی به میزان 330 متر مربع، ساخت پیاده رو به مساحت 530متر مربع برای رفاه 62 خانوار از جمله مشخصات این طرح هستند.

همچنین پروژه احداث میدان مرکزی دهستان سعد آباد شامل 600 متر جوی سیمانی، آبنما و میدان اصلی، پیاده رو به طول 100متر مربع و فضا سازی و نور پردازی نیز در این روز به بهره برداری رسید.

.................................................................
گزارش و عکس از محمد حسین عابدی

کد خبر 2359579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha