۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۴۳

آذرشب:

فرار مالیاتی دو برابر عواید مالیات در کشور است/ تامین 65 درصد واردات از پنج کشور

فرار مالیاتی دو برابر عواید مالیات در کشور است/ تامین 65 درصد واردات از پنج کشور

اراک- خبرگزاری مهر: رئیس کمیته آموزش چشم انداز و سیاست‌های کلان تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوء مدریت در اقتصاد کشور و لزوم توجه به اقتصاد مقومتی گفت: در بخش مالیات فرارهای مالیاتی دوبرابر عواید ما در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی آذرشب در کارگاه یک روزه اقتصاد مقاومتی در سالن استانداری مرکزی در اراک افزود: مسئولین باید به جای برخورد قهری با صاحبان تولید و صنایع به دنبال حل مشکلات آنان باشند.

وی ادامه داد: مسئولین باید به دنبال کار فعالین اقتصادی باسند نه اینکه مدیران اقتصادی و صاحبان تولید پشت درب مدیران سازمانها مدتها منتظر بمانند.

آذرشب با اشاره به اینکه 65 درصد واردات کشور از پنج کشور دنیا تامین می‌شود گفت: ایگر با این پنج کشور دچار مشکل شویم کل حوزه اقتصادی ایران دچار خدشه می‌ شود.

وی نخبگان کارآفرین، مدیریتی و مردمی را موتور محرکه کشور دانست و اظهارداشت: باید برای راه افتادن موتوراقتصاد ایران از این نخبگان استفاده کنیم.

رئیس کمیته آموزش چشم‌انداز و سیاست‌های کلان تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت توسعه غیرنفتی با استفاده از شناسایی فرصت‌های نهفته و فرایند مشورت تاکید کرد و گفت: توسعه غیرنفتی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

آذرشب ادامه داد: در حال حاضر دو سوم نهادهای کشور دارای دایره نظارت هستند و یک سوم دیگر نیز اهرم نظارتی دارند که این تلاقی نظارتها چابکی را از مجموعه کشور گرفته و باعث شده که حرکت کل آن رسیدن به مسیر تحقق اقتصادمقاومتی را سخت کند.

وی ادامه داد: مسوولان و مدیران اجرایی کشور باید با توانمندسازی بخش خصوصی، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کاربردی، توسعه نظام اطلاعات اقتصادی و ارتقا کارکردهای نظارتی در راستای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی گام بردارند.

رییس کمیته آموزش چشم انداز و سیاست‌های کلان تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: عزم راسخ مسوولان قوای مجریه، مقننه و قضاییه در میدان عمل، برنامه‌ریزی با شاخص های زمانی، هماهنگی تمام دستگاه‌ها، نظارت در همه سطوح به خصوص در رفع موانع قانونی و گفتمان سازی و ارائه تصویر درست از اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف مردم مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از مسوولان و دولتمردان است.

وی اضافه کرد: درونی کردن اقتصاد، الزامات اساسی، تقویت کارایی، اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور، اصلاح ساختارهای مالیاتی، ایجاد انضباط مالی و جهت دهی واردات به سوی تولید به جای کالاهای مصرفی مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که دولتمردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آذرشب با بیان اینکه باید جایگاه خود را در اقتصاد دانش بنیان منطقه ارتقا دهیم گفت: دانشگاه ها براساس اقلام استراتژیک هر استان می‌بایست بافت علمی همخوان با شرایط بومی را ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصادی و دیپلماسی، اقتصاد فعال است، افزود: باید پیوندهای راهبردی در کشور گسترش یابد و در توسعه داخلی همه سلیقه ها دخیل شود.

کد خبر 2363632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha