۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۴۴

مقیمی:

اقتصاد شهری اراک فعال نیست/کمبود اماکن تفریحی و گردشی در کلان شهر اراک

اقتصاد شهری اراک فعال نیست/کمبود اماکن تفریحی و گردشی در کلان شهر اراک

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با بیان اینکه اقتصاد شهری اراک فعال نیست گفت: جوانان خواستار توسعه شهری کلان شهر اراک اند و باید نسبت به برنامه ریزی در راستای تحقق این مهم تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر پنج شنبه با بیان این مطلب در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر اراک گفت: توسعه شهری کلان شهر اراک امروز مطالبه به حق جوانان این شهر است و باید با تلاش در راستای تحقق این مهم بستر ایجاد زیرساختهای رفاهی و خدماتی ،فرهنگی، ورزشی مورد نظر جوانان در این شهر ایجاد و اتلاف وقت این قشر در خیابانها جلوگیری کنیم.

وی گفت: شورای شهر باید به واسطه ارتباط گسترده با میان و آشنایی با مشکلات شهری پیش روی مردم بستر حل این مشکلات را فراهم کنند.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر نهادی مردمی و مستقل است که نباید اجازه دهد کسی برای این مجموعه تصمیم گیری کرده و یا با طرح یک موضوع موجب بروز اختلاف میان اعضا شود.

مقیمی با بیان این که تصمیمات شورا پشتوانه تمامی اعضا را برای اجرایی شدن می خواهد بیان داشت: من به عنوان استاندار مرکزی با جدیت از تمامی تصمیمات شورای اسلامی دفاع می کنم.

وی ادامه داد: حل مشکلات پیش روی اراک جدیت اعضای شورای اسلامی را در پیگیری مشکلات می طلبد چرا که اگر در هر کاری جدی باشیم مشکلات روی هم تلنبار نمی شوند.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت تداوم نشست های مشترک استانداری و شورای اسلامی شهر اراک بیان داشت: برگزاری این نست ها نه به منظور دخالت دولتی ها در امور شورا که با هدف تسهیل روند حل مشکلات شهری صورت خواهد گرفت.

کمبود اماکن تفریحی و گردشی در کلان شهر اراک

مقیمی در ادامه از کمبود اماکن تفریحی و گردشی در کلان شهر اراک گلایه کرد وگفت: نبود این اماکن باعث شده تامردم برای گذران روزهای تعطیل خانواده به اطراف شهر اراک مراجعه کنند.

وی با اشاره به تنوع مشکلات پیش روی کلان شهر اراک گفت: کلان شهر اراک با مشکلات بسیاری روبروست و باید برای حل این مشکلات از 3 سال عمر باقی مانده شورای اسلامی شهر فعلی نهایت بهره را بجوییم.

استاندار مرکزی در ادامه از اقتصاد نیمه فعال کلان شهر اراک انتقاد کرد و گفت: اقتصاد شهر اراک خیلی فعال نیست و شیوه فعالیت های اقتصادی در مقایسه با ده سال گذشته تفاوت چندانی نکرده است.

مقیمی ادامه داد: مسئولان شهری باید پرقدرت تر در حوزه جذب سرمایه گذاران شهری عمل کنند و با تامین امنیت سرمایه سرمایه گذاران شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در کلان شهر اراک فراهم کنند.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی باید به تعهدات خود زمینه دلگرمی سرمایه گذاران را فراهم کنند.

تکمیل پروژه های نیمه تمام عاقلانه ترین کار شهرداری بود

معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمامی عاقلانه ترین کار شهرداری اراک در یک سال اخیر بوده است.

مهدی زندوکیلی افزود: برنامه ریزی و اولویت بخشی برای حل مشکلات پیش روی کلان شهر اراک یک ضرورت است و این مهم تنها در سایه توجه و عزم جدی مردم و مسئولان محقق می شود.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه ارتباطات استانداری مرکزی و شورای اسلامی کلان شهر اراک تاکید کرد و گفت: رویکرد دولت یازدهم جذب سرمایه گذاری است و این مهم با توجه به نقش شهرها در عمران و آبادانی مناطق دو چندان است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: شهرداری وشورای اسلامی شهر اراک باید فر صت های سرمایه گذاری در استان مرکزی را احصا کنند.

همایش فرصت های سرمایه گذاری شهری در اراک برگزار می شود

شهردار اراک از برگزاری همای فرصت های سرمایه گذاری شهری در کلان شهر اراک خبر داد و گفت: این همایش 29 شهریور با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری حوزه شهری در اراک برگزار می شود.

محمد ابراهیم عباسی افزود: تا کنون 15 پیشنهاد سرمایه گذاری در کلان شهر اراک واصل شده است و امیداریم این همایش در جذب سرمایه گذاران به شهر ارک کمک کند.

گفتنی است مشاور شهردار و دبیر شورای سرمایه گذاری شهرداری اراک نیز در این جلسه به ارائه گزارشی پیرامون چند موقعیت سرمایه گذاری در کلان شهر اراک پرداخت و گفت: پارک شهید باهنر، منطقه گردشگری گردو، احداث واحد تجاری در شهرصنعتی، تکمیل پروژه پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر، پروژه 55 متری اراک و... ازجمله پروژه هایی بود که در این نشست مود بررسی قرار گرفت.  

کد خبر 2364152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha