۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹

آیت الله دری نجف آبادی:

توجه به فرهنگ قرآنی راهی برای مقابله با فرهنگ غربی است

توجه به فرهنگ قرآنی راهی برای مقابله با فرهنگ غربی است

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توجه به فرهنگ قرآنی راهی مناسب برای مقابله با فرهنگ غربی و تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در افتتاحیه مسابقات قرآنی سپاه روح الله استان مرکزی، با اشاره به اینکه مهمترین دلیل آسیب پذیری جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام، بی توجهی به فرهنگ اهل بیت(ع) است، افزود: دشمنان ایران اسلامی با تهاجم های فرهنگی بنیان خانواده ها را نشانه گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه باید سیره خاندان نبوائمه معصومین(ع) در جامعه و به ویژه میان نوجوانان و جوانان ترویج و گسترش یابد، گفت: نسل های سوم و چهارم انقلاب با الگو قرار دادن سیره و فضایل نیکوی ائمه اطهار (ع)جامعه ای موفق و سالم خواهند ساخت.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسائل فرهنگی مهمترین دغدغه مجلس خبرگان است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن در سطوح مختلف و با حضور اقشار جامعه گامی موثر در جهت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه بدون استفاده از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، آرامش و پاکدامنی در جامعه جاری نمی شود، افزود: مفاهیم و آموزه های قرآن کریم باید وارد متن زندگی مردم و فعالیت های آنان عملی شود.

وی تصریح کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران فرهنگ اسلام ناب محمدی است و اقشار مختلف جامعه باید برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه تلاش کنند.

اقشار جامعه باید آگاهی کافی برای استفاده از ماهواره و اینترنت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی باتاکید بر اینکه اقشار جامعه باید آگاهی کافی برای استفاده از ماهواره و اینترنت داشته باشند، گفت: استفاده از ماهواره ها و اینترنت بدون آگاهی از آثار سوء آن، زمینه انتقال فرهنگ بی بندو باری از سوی دشمنان است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن انتقال فرهنگ بی بندوباری برای فروپاشی خانواده، آسیب رساندن و ایجاد بحران اخلاقی است، اضافه کرد: بالا رفتن آمار طلاق در جامعه یک فاجعه جبران ناپذیر است که وجود ماهواره و دسترسی آسان به فضاهای مجازی در آن بی تاثیر نیست.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن آمار طلاق در کشور تبلیغات ضد اسلامی و ضد انسانی دشمنان از طریق شبکه های ماهواره و فضای مجازی است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه بسیاری از مردم از روی ناآگاهی ماهواره ها را به کانون گرم خانواده وارد می کنند، اظهار کرد: مردم موحد و مومن ایران اسلامی باید با تقویت بنیه مذهبی و دینی خود در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان این سرزمین تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با تدابیر و برنامه ریزی های مدون در جهت آگاه سازی مردم از آثار مخرب و جبران ناپذیر ماهواره ها و فضای مجازی گام بردارد.

گفتنی است، در این مراسم 250 برادر و 70 خواهر از کارکنان سپاه روح الله استان مرکزی به مدت یک روز در رشته های حفظ، تحقیق، ترتیل و تفسیر با یکدیگر رقابت کردند.
 

کد خبر 2366619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha