۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲

بهاور به مهر خبر داد:

اجرای پروژه پیشگیری و کنترل بیماری های جنگلی در منطقه چنگی دامغان

اجرای پروژه پیشگیری و کنترل بیماری های جنگلی در منطقه چنگی دامغان

دامغان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای پروژه پیشگیری و کنترل بیماری های جنگلی در منطقه چنگی در شمال شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه برای نخستین بار در منطقه با عنوان زیر پروژه قطع سرشاخه های آلوده به گیاه نیمه انگلی اورس واش به مرحله اجرا در آمد.

احمدعلی بهاور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اجرای پروژه پیشگیری و کنترل بیماری های جنگلی در منطقه چنگی دامغان اظهار داشت: این پروژه از تیرماه امسال با پیشنهاد کارشناسان در سطح 30 هکتار آغاز و با اجرای این پروژه قسمتی از جنگل های آلوده پاکسازی شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای اولیه این پروژه 40 میلیون ریال اعتبار و از محل اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هزینه شده است.

این مقام مسئول در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تقویت پوشش گیاهی، حفاظت از گونه با ارزش اورس، جلوگیری از توسعه آلودگی آفت اورس واش در منطقه چنگی در شمال شهرستان را از اهداف اصلی اجرای این پروژه بیان کرد.

بهاور یادآور شد: سطح جنگل های موجود در شهرستان دامغان به میزان 80 هزار و 303 هکتار بوده که از این میزان 60 درصد آن را درختان اورس تشکیل می دهد.

وی به دیگر برنامه های اجرا شده در بخش جنگل های دامغان اشاره داشت و افزود: پروژه جنگل کاری اسپیرو در 10 هکتار با هدف توسعه جنگل و احیاء جنگل ها شمال و با اعتبار 120 میلیون ریال، پروژه جنگل کاری ایرانی تورانی با هدف حصارکشی و جنگل کاری در منطقه طزره با اعتبار 360 میلیون ریال و تجهیز و نگهداری از پارک جنگلی ولی عصر(عج) از مهمترین برنامه های اجرا شده از سوی واحد جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در خاتمه گفت: همچنین در طی سالجاری و در راستای حفاظت و احیاء جنگل های شمال، ایرانی و تورانی اجرای زیر پروژه های احیاء و غنی سازی جنگل، مراقبت، نگهداری و تغییر الگوی مصرف جنگل از سوی واحد جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان پیگیری و در دستور کار این واحد قرار دارد.

کد خبر 2367266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha