۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۲۱:۳۸

استاندار لرستان مطرح کرد؛

فعالیت جزیره ای دستگاهها در حوزه گردشگری/ گزارشهای میراث فرهنگی راستی آزمایی شود

فعالیت جزیره ای دستگاهها در حوزه گردشگری/ گزارشهای میراث فرهنگی راستی آزمایی شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: هوشنگ بازوند از فعالیت جزیره ای دستگاههای استان در بخش گردشگری انتقاد کرد و خواستار راستی آزمایی گزارشهای میراث فرهنگی استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه ستاد سفرهای تابستانی استان اظهار داشت: مشکلی که به نظر می رسد موجب رکود در بخش گردشگری و حتی دیگر بخشها در استان شده است بخشی نگری و جزیره ای عمل کردن دستگاهها است.

وی با بیان اینکه یک مدیر باید تدبیر کرده و مشکلات را با تعامل و همکاری با دیگر دستگاهها حل کند ادامه داد: در این زمینه اگر مشکلی وجود دارد باید مدیر کل میراث فرهنگی ضمن برگزاری جلسه با دیگر دستگاهها و مذاکره با مسئولان نسبت به رفع مشکل اقدام کند نه اینکه مشکلات را برای طرح در جلسه ستاد هماهنگی سفر نگه دارد.

استاندار لرستان بر ضرورت همگرایی دستگاههای مختلف در حوزه گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: باید در این زمینه به صورت یک تیم منسجم عمل شود.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت نظافت شهر خرم آباد گلایه کرد و بیان داشت: وضعیت خرم آباد در این زمینه وضع مطلوبی نیست و باید شهرداری پیگیری جدی برای رفع این مشکلات داشته باشد.

تذکرات استاندار در مورد وضعیت شهر خرم آباد به معاون برکنار شده

وی با بیان اینکه چندین بار در زمینه وضع نامطلوب نظافت شهر و رودخانه خرم آباد به مجید کیان پور معاون سابق عمرانی استانداری تذکر داده بودم افزود: باید شهرداری تلاش مضاعفی برای رفع این مشکلات داشته باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم و مسافران توقع دارند خرم آباد شهری پاکیزه و تمیز باشد ادامه داد: در این راستا با توجه به پیش بینی افزایش ورود مسافران در دهه پایانی شهریورماه باید بحث نظافت شهر و ساماندهی رودخانه خرم آباد به طور جدی از سوی شهرداری پیگیری شود.

بازوند در ادامه سخنان خود از مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خواست که نسبت به نظارت بر وضعیت دیگر شهرهای استان در زمینه نظافت و بهبود مبلمان شهری اقدام کند و افزود: باید به گونه ای در این زمینه نظارت شود که شاهد وقوع اتفاقات مشابه خرم آباد در دیگر شهرهای استان نباشیم.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری ها باید در زمینه نظافت شهر و به خصوص ساماندهی ورودی های شهرهای استان پیگیری جدی داشته باشند.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود از فرمانداری خرم آباد خواست که نسبت به راستی آزمایی گزارشهای ارائه شده از سوی میراث فرهنگی استان در زمینه میزان ورود و اسکان گردشگران و مسافران تابستانی در مرکز استان اقدام کند.

بازوند با اشاره به آمار افزایش اشغال هتل های استان از 25 درصد در تابستان سال 92 به 65 درصد در تابستان سال 93 اشاره کرد و بیان داشت: در صورتیکه این آمار واقعی باشد نشان می دهد که وضعیت فعالیتها در این حوزه بسیار خوب و امیدوار کننده بوده است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان می دهد که تمایل به گردشگری و سفر به لرستان افزایش یافته است تصریح کرد: از مسئولان امر می خواهیم که حتما نسبت به کنترل این آمار اقدام کنند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری و تعامل جدی تر دستگاهها برای پذیرایی از مسافران تابستانی در دهه آخر شهریورماه تاکید کرد و از نیروهای پلیس راه نیز خواست که فعالیت ها و نظارتهای خود را تشدید کنند.

کد خبر 2368230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha