۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۰

گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون؛

حضور رئیس جمهور کره و رژه تیم‌ها به شکلی جدید/ شکل‌گیری آسیا به نمایش درآمد

حضور رئیس جمهور کره و رژه تیم‌ها به شکلی جدید/ شکل‌گیری آسیا به نمایش درآمد

حضور رئیس جمهور کره‌جنوبی در افتتاحیه بازی‌های آسیایی باعث توقف این مراسم و خوش آمدگویی به وی شد. همچنین رژه تیم‌ها از ساعت 16 آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، حواشی دیگر این مراسم را در زیر می‌خوانید:

* در مراسم افتتاحیه 2700 نفر کارهای نمایشی مراسم را انجام می‌دهند.

* با ورود پارک گئون هی‬، رئیس جمهور کره‌جنوبی به ورزشگاه "مین"، مراسم برای لحظاتی متوقف شد تا به او خوش‌آمد گفته شود. وی در میان تدابیر شدید امنیتی وارد ورزشگاه شد.

* در ابتدای مراسم رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی و مسئول برگزاری بازی‌ها پیامی را خواندند.

* رژه تیم‌ها از ساعت 16 آغاز شد که برخلاف رژه تیم‌ها در المپیک، ترتیب نام تیم‌ها اطبق حروف الفبای انگلیسی، برای ورود به عبور از جایگاه و استقرار در محل مشخص خود، رعایت نشد. ورود تیم‌ها براساس حروف الفبای کره‌ای بود.

* در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون ویدئویی از حمل مشعل بازی‌های آسیایی به نمایش درآمد.

* مراسم افتتاحیه با شمارش معکوس  و پخش تصاویری از 45 کشور شرکت‌کننده و 29 زبان رایج در قاره آسیا انجام شد. در تصاویر پخش شده، شمارش معکوس برای رسیدن به ساعت 19:19 صورت گرفت که منظور از عدد 19، همان روز برگزاری مراسم افتتاحیه (19 سپتامبر) بود. در زمان پخش شمارش معکوس، نماد کشورهای مختلف از جمله ایران نشان داده شد.

* با رسیدن شمارش معکوس به 5 ثانیه پایانی، آتش‌بازی آغاز و در نهایت جمله "به اینچئون خوش‌آمدید" روی مونیتور بزرگ ورزشگاه نوشته شد

* مراسم افتتاحیه در بخش‌های مختلف به معرفی قاره آسیا و تشکیل این قاره تعلق داشت و جدایی قاره آسیا از قاره‌های دیگر نمایش داده شد. دوستی بین مردم قاره آسیا بخش دیگری از نمایش‌های انجام شده در مراسم افتتاحیه بود.

* در روز نمایشگر مختلف ورزشگاه‌ها به دو زبان کره‌ای و انگلیسی به حاضران خوش آمد گفته شد. همچنین اجرای برنامه توسط خواننده اوپرا و خوانندن سرود از دیگر بخش‌های مراسم بود.

* حضور نمایندگان 45 ملت آسیایی در یک کشتی به عنوان جشنواره‌ای برای اتحاد آسیا از دیگر بخش‌هایی بود که در این مراسم به تصویر کشیده شد.

کد خبر 2373192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha