۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نتایج ذوب‌آهن قابل دفاع نیست/ مبنای تعویض‌ها مبهم است

نتایج ذوب‌آهن قابل دفاع نیست/ مبنای تعویض‌ها مبهم است

اصفهان - خبرگزاری مهر: مربی پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن اعلام کرد نتایج تیم ذوب‌آهن در این 9 هفته با هزینه‌هایی که انجام داده، قابل دفاع نیست و هیچکس نمی‌تواند توضیحی درباره این نتایج بدهد. وی همچنین گفت: ذوب‌آهن با هزینه‌هایی که انجام داده، نباید برای ماندن در لیگ دست و پا بزند.

غلامحسین آقاجان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شکست تیم ذوب‌آهن برابر گسترش فولاد در هفته نهم لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بازی دست ذوب‌آهن بود و آنها برتری نسبی به حریف خودش داشتند اما اشکال ذوب‌آهن در این بازی، تعویض‌هایی بود که مبنا و اساس آنها برای من مبهم بود.

وی با اشاره به اینکه تیم روند خوبی داشت و نیاز چندانی به تعویض‌ها نبود، افزود: گسترش فولاد در این بازی از روی سانتر به دنبال هدف خود بود و اگر هم قرار بود تعویض انجام شود، باید بازیکنی می‌آمد که بتواند به خوبی جلوی مدافعان ضربه سر بزند.

مربی پیشین تیم ذوب‌آهن اصفهان درباره انتظاراتی که هواداران از این تیم دارند، بیان داشت: این بحثی جداگانه است و اگر بخواهیم در این باره توضیح دهیم، باید ابتدا این را در نظر بگیریم که گرفتن 7 امتیاز در 9 هفته برای تیمی مانند ذوب‌آهن که سوابق خوبی داشته، نتایج قابل دفاعی نیست و هیچ کارشناسی نمی‌تواند از این نتایج دفاع کند.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته بهانه این بود که وقت نبود یا در گرفتن بازیکن خوب نبودیم، ولی امسال تیم ذوب‌آهن هم از نظر گرفتن بازیکن خوب عمل کرد، هم وقت کافی برای اردو های خود داشتند و هم از نظر مالی تامین بودند؛ به هر حال تیمی که هزینه می‌کند، باید جوابگوی نتایج خود نیز باشد.

آقاجان اضافه کرد: متاسفانه باید قبول کرد جایگاه واقعی ذوب‌آهن این نبوده و نیست و حداقل جایگاه ذوب‌آهن باید جزو تیم‌های مدعی برای کسب سهمیه باشد. البته این تیم امسال خوب هزینه کرده و انتظارات از آن بالا است. در حقیقت ذوب‌آهن نباید با این نحوه عملکرد، برای ماندن در لیگ دست و پا بزند. اگر بخواهد اینگونه باشد، با روند فصل‌های پیش نیز می‌توانست چنین جایگاهی داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی ما برای تیم ملی هزینه می‌کنیم و یک مربی همچون کی‌روش را به ایران می‌آوریم، قطعا انتظار سکو در آسیا و آمار قابل قبول در جام جهانی داریم نه اینکه هزینه کنیم برای باز ماندن از این انتظارات که با هزینه کمتر و با مربی داخلی نیز می‌توان برآورده کرد.

مربی پیشین ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در کشور دم از اقتصاد مقاومتی و ولی در فوتبال و ورزش این گونه عمل نکردیم و تلاشی برای پیشرفت استعداد های داخلی نداشته‌ایم؛ در یک جمع بندی می‌توان که در ذوب‌آهن نیز شرایط به همین گونه است و وقتی تیمی نزدیک به 700 یا 800 میلیون برای مربی و کادر فنی هزینه می‌کند از این کادر انتظاری بیش از کسب سهمیه دارد.

وی اضافه کرد: تغییر کادر فنی در بعضی موارد تاثیرگزار بوده اما باید گفت که این تغییر باید کارشناسی شده باشد پس در تیم ذوب‌آهن نیز باید تمام جوانب را در نظر بگیرند و با صلاح دید مدیریت، در صورت نیاز دست به تغییر بزنند و اگر هم به این نتیجه رسیدند که می‌توان در ادامه نتیجه گرفت، احتیاجی به تغییر کادر نیست.

آقاجان درباره بازی هفته بعد ذوب‌آهن مقابل استقلال در اصفهان گفت: استقلال دو هفته بد را پشت سر گذاشته و قطعا با توجه به جو روانی این تیم، محکوم به برد بوده و استرس تیم استقلال با توجه به همین شرایط بیشتر از ذوب‌آهن خواهد بود، پس ذوب‌آهن راحت‌تر از استقلال بازی می‌کند ولی این را نیز باید بدانیم که استقلال تیم خوب و کادر بسیار عالی دارد.

کد خبر 2373638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha