۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۲

مقیمی:

مدیریت و هدایت هیات های مذهبی در روز 13 آبان ضروری است

مدیریت و هدایت هیات های مذهبی در روز 13 آبان ضروری است

اراک-خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: مدیریت هیات های مذهبی و هدایت آنان در روز 13 آبان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین مقیمی، ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی مراسم 13 آبان، با اشاره به اینکه 13 آبان امسال مقارن با عاشورای حسینی است، افزود: اقشار مختلف در روزهای تاسوعای و عاشورای حسینی برای عزاداری در مساجد و محله های خود حضور دارند و برگزاری برنامه های 13 آبان در این روز آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.
 
وی با بیان اینکه در صورت برگزاری برنامه ها و مراسمات یوم الله 13 آبان در این روز باید علاوه بر روسای هیات های مذهبی فرمانداران نیز مدیریت و نظارت کامل بر امور داشته باشند، گفت: این امر از رفتارهای احتمالی غلط و به دور از مبانی نظام که توسط برخی افراد ایجاد می شود، پیشگیری می کند.
 
استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه برنامه های عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی باید با نظم و امنیت کامل در شهرهای مختلف برگزار شود، اضافه کرد: باید برنامه ها به گونه ای پیش رود که با اهداف والای قیام امام حسین (ع) هم جهت باشد.
 
مقیمی با بیان اینکه هر سال برای برگزاری مراسم 13 آبان 6 کمیته تشکیل می شود، اظهار کرد: این کمیته ها شامل اجرایی، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و روحانیون، هیات های مذهبی و اطلاع رسانی است.
 
وی تصریح کرد: با تشکیل این کمیته ها و تدوین برنامه هایی در جهت تبیین و ترویج هرچه بهتر اهداف 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) باشیم.
 
ترویج فرهنگ استکبارستیزی از اهداف 13 آبان
 
شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 13 آّان یادآور سه واقع بزرگ و تاریخی برای ایران اسلامی است، افزود: این وقایع در سال های 42، 57 و 58 اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام، شهادت دانش آموزان به دست دشمن و تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه سه واقع مهمی است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اظهار کرد: تقویت بیداری اسلامی و ترویج فرهنگ نماز به عنوان بالاترین فریان مسلمانان و گسترش استکبار ستیزی از دیگر اهداف این روز است.
 
حسن بیگی تصریح کرد: تقارن روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی مقارن با عاشورای حسینی است و پیام مشترک این دو به احتزاز در آمدن پرچم مبارزه علیه طاغوت و ظلم است.
 
برگزاری تجمع 13 آبان نشانه کفر ستیزی است
 
حجت الاسلام عباس هاشمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در این جلسه با بیان اینکه 13 آبان  روز استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است، گفت: ویژگی 13 آبان امسال هدف مشترک واقع بزرگ عاشورا و سه واقع در پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته در 40 نقطه شهری و روستایی تجمع 13 آبان برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دانش آموز سال گذشته برنامه های متعددی چون نشست نخبگان، گفتمان های دینی، کرسی های آزاد اندیشی، نمایشگاه عکس و کاریکاتور و صدها برنامه دیگر با هدف استکبار ستیزی برگزار شد.
 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به تقارن 13 آبان امسال و عاشورای حسینی باید برنامه های مدون با اهداف معین در نظر گرفته و در سراسر استان برگزار شود.

هاشمی با بیان اینکه در صورت موافقت مسوولان تجمع 13 آبان امسال در روز 11 آبان برگزار می شود، اضافه کرد: این جابجایی در صورت موافقت در سراسر کشور انجام و تجمع در روز 11 آبان برگزار می شود.

کد خبر 2385097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha