۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۴

در شش ماه اول سال/

118 نفر در تصادفات جاده ای استان مرکزی جان باختند

118 نفر در تصادفات جاده ای استان مرکزی جان باختند

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی گفت: در شش ماه اول سال جاری یکصد و 18 نفر در تصادفات جاده ای استان مرکزی جان باختند.

دکتر فرزین خشنودی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در اولین روز هفته کودک چهار حادثه برای این گروه سنی در استان مرکزی رخ داد، افزود: در این حوادث سه آمبولانس به منظور امدادرسانی اعزام و سه مصدوم به بیمارستان های استان انتقال داده شد.
 
وی با بیان اینکه یکی از این مصدومان در محل درمان شد، گفت: متاسفانه در روز اول هفته کودک دو کودک 6 و 9 ساله در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند.
 
بیش از یکصد متوفا در تصادفات جاده ای استان مرکزی
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری یکصد و 18 نفر در تصادفات جاده ای استان مرکزی جان باختند، اضافه کرد: اورژانس ۱۱۵ استان در شش ماه اول 1393 با انجام 20 هزار و 882 ماموریت تصادفی و غیر تصادفی به هموطنان خدمت رسانی کرد.
 
خشنودی اظهار کرد: از این تعداد ماموریت 15 هزار و 206 مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و تعداد پنج هزار و690 مورد مربوط به حوادث ترافیکی و رانندگی بود.
 
وی با بیان اینکه از تعداد ماموریت غیرتصادفی اورژانس استان مرکزی بیشترین آمار مربوط به بیماریهای قلبی بود، اضافه کرد: این بیماری های با تعداد یکهزار و244 نفر در صدر ماموریت ها قرار دارد.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی ادامه داد: مسمومیت ها با تعداد 931، سقوط از سطح همتراز و غیر همتراز 832 و  بیماری های تنفسی با تعداد 749 مورد در رده های بعدی بودند.
 
شش حادثه غرق شدگی در استان مرکزی
 
خشنودی با اشاره به شش مورد حادثه غرق شدگی در شش ماهه اول سال جاری در استان مرکزی، افزود: در شش ماه اول امسال نه هزار و 259 مورد از ماموریت های غیر تصادفی جهت درمان و بررسی به بیمارستان های استان اعزام شدند.
 
وی اضافه کرد: چهر هزار و289 مورد با توجه به شرایط بیماران و تخصص تکنسین های اورژانس 115 در محل درمان شدند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: در مدت مذکور پنج هزار و 690 مورد ماموریت تصادفی توسط پرسنل اورژانس استان انجام شد، که به دنبال آن پنج هزار و 819 نفر جهت درمان و بررسی بیشتر به بیمارستان های استان منتقل و 655 نفر در محل درمان شدند.

خشنودی تصریح کرد: متاسفانه در شش ماه اول امسال، یکصد و هیجده نفر در اثر تصادفات جاده ای و شهری در استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 2385110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha