۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷

گزارش تحلیلی - خبری مهر؛

دردسرهای انتخاب سرپرست تیم ملی فوتبال/ کت و لیوان در اختیار کی‌روش!

دردسرهای انتخاب سرپرست تیم ملی فوتبال/ کت و لیوان در اختیار کی‌روش!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران درحالی بدون سرپرست راهی پرتغال شد که پس از حضور در لیسبون اعلام شد فردی که در سالهای اخیر همراه تیم‌های ملی بوده و البته برخی از اهالی فوتبال او را در این جایگاه نمی‌پذیرند، به عنوان سرپرست انتخاب و معرفی شده است. این درحالی است که به نظر می‌رسد بازهم کی‌روش تصمیم گیرنده اصلی برای مسائل غیرفنی تیم ملی است!

به گزارش خبرنگار مهر، مهمترین پرسش از فدراسیون فوتبال این است: تیم ملی ایران با سرپرستی و مدیریت چه کسی به اردوی پرتغال رفت؟ در واقع باید پرسش را مجددا تکرار کنیم که آقای رئیس فدراسیون فوتبال ایران، تیم ملی یک کشور را به چه کسی سپرده تا به اروپا برود و در لیسبون بچرخد؟

اصالتا مگر می شود تیمی به اهمیت تیم ملی فوتبال ایران را بدون یک مدیر یا رابط یا سرپرست به سفر فرستاد؟ اگر و مگر اتفاقی مشابه اتفاقی که در اینچئون رخ داد آنجا در لیسبون رخ دهد تکلیف چیست؟ و اصولا چه کسی پاسخگوست؟

طرح این پرسش‌ها ما را به یاد شروطی می اندازد که کفاشیان برای کی روش گذاشته بود و همان شروط هفته ها قرارداد بستن با کی روش را تعویق انداخت و صدای همه را درآورده بود!

یکی از آن شروط این بود: سرپرست تیم ملی ایران را فدراسیون انتخاب می کند نه کی‌روش. همچنین اردوها باید با نظر سرپرست و نهایتا فدراسیون هماهنگ شود! شرط دوم هم انتخاب دستیار ایرانی توسط فدراسیون ایران بود یا چیزی شبیه به این!

خبر اما این بود: تیم ملی بدون سرپرست به لیسبون رفت و آنجا هم کی روش مدیر برنامه‌های خودش و برخی بازیکنان تیم ملی از جمله علی کریمی را سرپرست تیم ملی ایران کرد هرچند این سرپرستی موقت باشد.

اردو ی تیم ملی ایران هم که طبق گفته خود کفاشیان نزد بچه محل های کی روش انجام شد تا شائبه دوباره تمامیت خواهی های کی روش دوباره به گوش برسد و البته به ذهن! اردو با کی روش است، سرپرست را کی روش تعیین می کند و این یعنی دو بخش از سه شرط فدراسیون برای کی روش" کان لم یکن" شده است!

به بخش سوم می رسیم؛ آنجا که کی روش هوشی بالاتر از حد یک انسان معمولی از خود نشان می دهد و با انتخاب علی کریمی و طرح ماجرای فرهاد مجیدی دو سوپر استار فوتبال ایران را کنار خود می برد و این یعنی استفاده از مربیانی که بسیار محبوب هستند.

اما قطعا نمی‌توانند تهدید یا جانشینی برای کی‌روش باشند. محبوبیت اینها قرض گرفته می‌شود اما با وجود عدم تجربه در مربیگری این دو نمی توانند هرگز تا چند سال آینده و حداقل تا سال 2018 که کی روش قرارداد دارد زیر پای کی روش را بکشند و یا اینکه کسی با اتکا به حضور این دو زیر پای کی روش را بکشد!

به این ترتیب او هم ایرانی انتخاب کرده و هم تهدیدی ندارد! به اجزای سازنده این جملات دقت کردید؟ به نظر می رسد در همه موارد ذکر شده حتی در بندهای قراردادی که برای کی‌روش نوشته شده و او امضا کرده باز هم فرمانده سرو ته تیم ملی خود شخص کی‌روش است و لاغیر!

این اوست که اردو را کنار دست بچه محل‌های خود می چیند و برای آن اردو به به و چه چه می کند. این اوست که سرپرست تعیین می کند و این اوست که دستیارانش را انتخاب می‌کند. در واقع باید گفت با وجود آن جنگ فرسایشی اما این کی روش است که همچنان بیش از اندازه می خواهد و بیش از اندازه می طلبد! وگرنه کجا فوتبال ایران برای اردو گذاشتن به پرتغال رفته بود و چه کسی از این اردو (لیسبون) در تمام دنیا تعریف کرده است؟

به نظر می رسد کت تن کی‌روش است نه کفاشیان! آنهم در حالی که لیوان هم در دست رئیس فدراسیون نبود. فقط قبلا لیوان دست بالادستی‌ها بود حالا لیوان هم در دست کی‌روش است.

کد خبر 2385377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha