۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

تجلیل از سرشار، معراجی‌پور و داودآبادی؛

سردار همدانی: هنرمندانمان نشان بدهند جنایاتی که به نام اسلام انجام می‌شود کار مسلمانان نیست

سردار همدانی: هنرمندانمان نشان بدهند جنایاتی که به نام اسلام انجام می‌شود کار مسلمانان نیست

سردا حسین همدانی در اختتامیه جشنواره داستانی بسیج گفت: امروز دشمنان اسلام به نام اسلام جنایت می‌کنند و هنرمندان ما وظیفه دارند حقیقت را نشان بدهند و در آثارشان این واقعیت را که این جنایات، کار مسلمانان نیست، ثابت کنند. این گروه‌ها، خبیث‌هایی هستند که بازمانده خوارج زمان امام علی(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج ظهر امروز چهارشنبه 16 مهر با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

رضا رسولی دبیر این جشنواره در ابتدای برنامه به خوانش متنی درباره این جشنواره و آثار داستانی پرداخت. وی با اشاره به 3 هزار و 595 اثر رسیده به این جشنواره گفت: در انجام کارها امید به تدبیر و امید کسی نبستیم جز بسیج.

در ادامه محسن نعمت‌اللهی یکی از برگزیدگان این جشنواره به خوانش اثر برگزیده‌اش، داستان «غواص» پرداخت و عبدالمجید نجفی یکی از داوران این جشنواره بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

سردار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این برنامه گفت: اثرات شما رزمندگان جنگ نرم یا هنرمندانی که امروز همان راه ایثار بزرگان را ادامه می‌دهید، قابل تحسین است. ما داستان‌های جنگی از آثار شما نویسندگان را ترجمه کرده و در یکی از نمایشگاه کتاب استانی در سوریه عرضه کردیم. قرار بود آثار این نمایشگاه ظرف 15 روز به فروش برسند که در نیم روز اول تمام کتاب‌ها خریده شدند.

وی افزود: در سوریه جمعیتی به نام علوی‌ها زندگی می‌کنند که از شیعیان امام علی(ع) هستند. عده‌ای از جوانان علوی،‌ روی بازوهای خود نقش ذوالفقار امام علی(ع) را خالکوبی کرده بودند و 2 سال پیش وقتی که بازماندگان خوارج به روستاهایی از علویان حمله کردند، همه علوی‌ها را کشتند مگر جوانی که روی دستش این خالکوبی را داشت و برای عبرت دیگران، گوشت قسمت خالکوبی‌شده را به طور کامل بریدند. اما امروز همه جوانان علوی روی دست خود ذوالفقار را خالکوبی می‌کنند. یا خانواده شافعی اهل سنتی را که از محبان حضرت علی(ع) بودند، گرفتند و تنها دختر 9 ساله این خانواده را بعد از بریدن دو دست و یک پایش رها کردند تا عبرت دیگران بشود. این دختر در حال حاضر از ایتام سوریه است.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: امروز دشمنان اسلام به نام اسلام جنایت می‌کنند و هنرمندان ما وظیفه دارند حقیقت را نشان بدهند و در آثارشان این واقعیت را که این جنایات، کار مسلمانان نیست، ثابت کنند. این گروه‌ها، خبیث‌هایی هستند که بازمانده خوارج زمان امام علی(ع) هستند.

همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خاطراتش از شهید محمود شهبازی گفت: یک بار محمود شهبازی انگشتری به من هدیه کرد که حمید حسام این جریان را دستمایه نوشتن کتابی به نام «راز نگین سرخ» کرد. بعد از آن کتاب هم، کتاب «همپای صاعقه» به چاپ رسید که رهبر انقلاب بعد از دیدن کتاب و با توجه به ماجرای دعوای احمد متوسلیان و محسن وزوایی گفتند این جریان‌ها را در کتاب بیاورید. کلید و پایه دفاع مقدس ما، انسان‌ها بودند. شهید محمود شهبازی هم ستاره کتاب «مهتاب خیّن» است. به یاد دارم که محمود شهبازی می‌گفت من برای خرمشهر نمی‌جنگم، برای خدا می‌جنگم. او یک روز قبل از این که به خرمشهر برسیم و این شهر را پس بگیریم، کنار رود خین شهید شد. او یک دانشجوی مهاجر بود.

در این مراسم همچنین از خانواده شهید احمد رضا احدی، سردار همدانی، محمدرضا سرشار، محبوبه معراجی‌پور نویسنده کتاب «عباس دست‌طلا» و حمید داوود آبادی تقدیر به عمل آمد.

داوود آبادی بعد از تقدیر گفت: من وقتی اسلحه را زمین گذاشتم و قلم را برداشتم، یکی از کسانی که پذیرفت و صدایش در نیامد، همسرم بود که خواهر شهید مصطفی حسینی است. من می‌خواهم این تقدیر را به او تقدیم کنم.

کد خبر 2385681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha