۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱

معاون هنری ارشاد:

مجسمه‌های سنگین ربوده نخواهد شد/ پارک ملت خانه مجسمه‌ها می‌شود

مجسمه‌های سنگین ربوده نخواهد شد/ پارک ملت خانه مجسمه‌ها می‌شود

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران این رویداد را در راستای دیپلماسی فرهنگی دولت تدبیر وامید دانست و از این که این مجسمه های سنگین امکان ربوده شدن ندارند ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با اشاره به بازدید از سمپوزیوم این رویداد را در راستای دیپلماسی فرهنگی دولت کنونی دانست و گفت: در حوزه دیپلماسی فرهنگی نیازمند آمد و شدهای بیشتری از سوی هنرمندان خارجی هستیم و در این سمپوزیوم به خوبی در این راستا حرکت شده است.

مرادخانی با بیان این که هنر بخشی از هویت جامعه است، مجسمه سازی را بهترین و پراحساس ترین هنر در میان هنرهای تجسمی عنوان کرد که هنرمند به نرم ترین و زیباترین شرایط اثرش را بروز و ظهور می دهد و در هیچ هنری همچون مجسمه سازی با این میزان از سختی کار نمی توان چنین زیبایی های را کنار هم متجلی کرد.

وی افزود: نصب این آثار در سطح شهر مردم را انگیزه مند می کند و امید به زیبایی را در مردم ایجاد می کند و این سمپوزیوم نیز شرایطی را برای گشایش در آینده برای ما ایجاد کرده است تا به امکان جدیدی دست پیدا کنیم و عرصه را برای ورود هنرمندان خارجی به کشورمان باز نگه داریم تا در زمینه اقتصاد هنر آثار حجمی هم بهتر عمل کنیم.

مرادخانی با بیان این که در زمینه اقتصاد هنر تئاتر، موسیقی و نقاشی وضعیت خوبی را دارا هستیم یادآور شد: در زمینه مجسمه سازی و اقتصاد هنر آن نیازمند کار بیشتر هستیم که شاید کم کاری در این حوزه به دلیل سختی و جنس این کار هنری و امکان علمی مورد نیاز آن است اما به هر حال باید کسی دست بالا می زد و کاری می کرد که سازمان زیباسازی پیش قدم شد و از این بابت باید از این سازمان تقدیر کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان این که نصب یادمان و تندیس از مشاهیر و کسانی که برای عزت و منزلت این کشور فعالیت کرده اند، بسیار مهم است ادامه داد: باید در ساخت این آثار با نگاه هویتی و تاریخی خود را پیدا کنیم و به ناگفته هایی که در شعور اجتماعی ما وجود دارد مراجعه کنیم.

مرادخانی با تأکید بر این که آثار این سمپوزیوم کنار هم مفاهیم زیبایی را به مخاطب القا می کند، به محل نصب این آثار در پارک ملت اشاره کرد و بیان کرد: این مجسمه های سنگی آنقدر سنگین هستند که امکان ربوده شدن نخواهند داشت و مورد استفاده همگان قرار خواهد گرفت.

او ابراز امیدواری کرد که در آینده به برخی مظاهر فرهنگی و هنری کشور خودمان نیز در این سمپوزیوم توجه نشان دهیم و اضافه کرد: بسیاری از آثار حجمی همچون مناره ها که از گذشته ها به یادگار مانده است، امروز بخشی از هویت ما را تشکیل می دهد و خوب است که با مراجعه به این ها برای آیندگان خود فکری کنیم و آثاری را به یادگار بگذاریم.

مرادخانی همچنین از حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد از برپایی این رویدادهای هنری سخن گفت و تأکید کرد: از این حرکت ها در جهت دیپلماسی فرهنگی استفاده خواهیم کرد و بیشترین استفاده را از حضور هنرمندان خارجی در کشورمان خواهیم داشت و من هم امیدوار هستم که سازمان زیباسازی این سمپوزیوم را با وجود همه سختی ها رها نکند و بتوانیم با آسیب شناسی و نگاهی درون سیستمی به این سمپوزیوم از نظرات هنرمندان خارجی و ایرانی آگاه شویم و تجربیات آنها به نسل های جدید منتقل شود که خوشبختانه در این سمپوزیوم گویا این نشست های تخصصی با همین هدف برگزار شده است.

کد خبر 2385736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha