۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۰

در گفتگو با مهر مطرح شد:

هنرمند ایتالیایی با نت‌های موسیقی مجسمه می‌سازد

هنرمند ایتالیایی با نت‌های موسیقی مجسمه می‌سازد

آلسیو رانالدی مجسمه ساز ایتالیایی که در ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران حضور دارد بر اساس رفتار متناقض متریال ها، آثارش را می سازد و فرو رفتگی ها و برجستگی های هر مجسمه برایش به مثابه نت های موسیقی است. 

به گزارش خبرنگار مهر، آلسیو رانالدی، متولد 1974 از کشور ایتالیا، یکی از دوازده شرکت‌کننده خارجی بخش اصلی ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران است که بر اساس رفتار متناقض متریال‌ها، مجسمه می‌سازد و مجموعه بطری‌های او برخی له شده، برخی دفرمه و تعدادی ترکیب‌شده با فرم‌های دیگر هستند.
 
این هنرمند ایتالیایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نام اثر خود در این سمپوزیوم و فلسفه ساخت آن توضیح داد: عنوان اثر من «شکننده» است. من خیلی اعتقادی به توضیح اثرم ندارم و برای من مهم این است که بیننده‌ها تضاد بین سخت بودن سنگ و نرمی فرم اثر را حس کنند. این کار برای من شبیه شوخی است و ترجیح می‌دهم به جای توضیح دادن فرصت دهم که بیننده‌ها برداشت خود را از آن داشته باشند.
 
آلسیو در ادامه اضافه کرد: من زاویه دید خاص خودم را به موضوعات و اشیا دارم و برای ساخت اثرم لحظه‌ای از یک تصویر را با عکس ثبت می‌کنم و بعد سعی می‌کنم آن لحظه را با زاویه دید به خصوص خودم بازآفرینی کنم. مثلاً ممکن است سیلندری روی جسمی انعطاف‌پذیر بیفتد و یک دفرمگی در ساختار به وجود آورد، من درست آن لحظه را شکار می‌کنم. 
 
آلسیو، درباره زاویه دید خود به اشیا ادامه داد: من از کودکی نگاه متفاوتی به اشیا داشتم. این برای من بازی جالبی است که در ذهنم اشیا را دفرمه می‌کنم و بعد از ثبت آن لحظه، آن را در کارم بازتاب می‌دهم.
 
این مجسمه ساز ایتالیایی و نوازنده درام درباره چگونگی پرداختن به زمینه‌های مختلف هنری و تاثیر آن‌ها بر یکدیگر گفت: هنر برای من بدون مرز است و هر رشته‌ای از آن را مکمل دیگری می‌دانم. فرورفتگی‌ها و برجستگی‌ها در مجسمه برای من همان حس و حال نت‌های موسیقی را دارد. بنابراین به طور دقیق نمی‌توانم بگویم که در من مجسمه‌سازی بر موسیقی اثر گذاشته یا موسیقی بر مجسمه. زمینه‌ها و تکنیک‌‌های مختلف هنری همگی برای من راهی برای بیان کردن ایده‌هایم است.
 
آلسیو که علاوه بر مجسمه‌سازی، طراح جواهر نیز هست درباره تفاوت‌های مجسمه‌سازی و جواهرسازی، با اشاره به اینکه پس از اتمام تحصیلاتش جواهرسازی را به سبک خودش ادامه داده است، توضیح داد: اولین تفاوت بین جواهرسازی و مجسمه‌سازی در این است که مجسمه‌ ماهیتی مستقل دارد، اما جواهر به دلیل کاربرد تزیینی‌اش برای استفاده انسان‌ها ساخته می‌شود. من از سه سال پیش به این طرف هیچ جواهری نساختم، اما آن زمان که جواهرسازی می‌کردم معمولاً سراغ فرم‌های انتزاعی در این کار می‌رفتم.
 
این هنرمند ایتالیایی که تا امروز در بیش از 29 سمپوزیوم دنیا حضور داشته است در پایان سخنانش روند برگزاری ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران را خوب ارزیابی کرد.
 
آلسیو رانالدی در زمینه مجسمه سازی، نوازندگی درام و جواهرسازی فعالیت دارد و  همچنین  آتلیه طراحی سه‌بعدی و امکانات پرینت دارد و هنر سه‌بعدی از دغدغه‌های جدی‌اش محسوب می‌شود. 
 
او فارغ‌التحصیل فرهنگستان هنر و عضو 6 موسسه و گالری بین‌المللی مجسمه‌سازی است و در 29 سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی مجسمه‌سازی شرکت کرده و برنده پنج جایزه بین‌المللی مجسمه‌سازی بوده است.

 

کد خبر 2383475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha