۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

چهار کتاب جدید کودک و نوجوان ایرانی در نمایشگاه بین المللی اروگوئه رونمایی شد

 چهار کتاب جدید کودک و نوجوان ایرانی در نمایشگاه بین المللی اروگوئه رونمایی شد

همزمان با روزهای پایانی نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه، چهار کتاب جدید از ادبیات کودک و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران به زبان اسپانیایی در این نمایشگاه عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین ساعات عصر روز جمعه، هجدهم فروردین ماه رونمایی از کتاب‌های جدید ادبیات کودک و نوجوان ایران که از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی منتشر شده است، انجام شد.

«آخرین پرنده، آخرین سنگ»، نوشته سید مهدی شجاعی با تصویرگری علی اصغر زاده،«روباه دم بریده»، نوشته عبدالصالح پاک، تصویرگری علیرضا گلدوزیان،«قدم یازدهم»، نوشته سوسن طاقدیس، تصویرگری علیرضا گلدوزیان و«نوآوری»، شعر از یحیی علوی فرد و بازنویسی از فرهاد فلاح با تصویرگری سمیه بیگدلی از جمله این کتاب‌ها هستند.

با عرضه این آثار جدید شمار زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه با مراجعه به غرفه ایران این آثار جدید را خریدند.

نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه روز دوشنبه در حالی به کار خود پایان می دهد که ایران اولین حضور پرقدرت ادبیات کودک و نوجوان را در منطقه آمریکای لاتین تجربه می کند.

گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق با هدف تحقق نهضت ترجمه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و ارایه آن به زبان اسپانیایی تا کنون حدود شصت کتاب ترجمه کرده است که 45 اثر آن به زبان های اسپانیایی و پرتغالی منتشر و عرضه شده است.
 

کد خبر 2386848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha