۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷

حجت الاسلام یعقوبی مطرح کرد:

فرهنگ عمومی جامعه از آموزه های دینی فاصله دارد / لزوم قانونگرایی بیشتر در کشور

فرهنگ عمومی جامعه از آموزه های دینی فاصله دارد / لزوم قانونگرایی بیشتر در کشور

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با بیان این که متأسفانه فرهنگ عمومی در کشور از آسیب های متعددی رنج می برد، گفت: هنوز فرهنگ عمومی جامعه به سطح مورد نظر اسلام و آموزه های دینی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به چهاردهم آبان روز فرهنگ عمومی، اصلاح خود و دیگران را زمینه ساز اصلاح فرهنگ عمومی جامعه دانست و افزود: در این زمینه باید با احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نسبت به فرهنگ عمومی جامعه خود حساس باشیم.

وی با بیان این که متاسفانه فرهنگ عمومی در جامعه ما از آسیب های متعددی رنج می برد، اظهار داشت: اکنون در بازار، خیابان ها، ادارات و دیگر اماکن به واسطه عدم ارتقای فرهنگ عمومی گرفتاری ها و ناهنجاری های زیادی دیده می شود در حالی که اگر به آموزه های دینی و اسلامی مراجعه کنیم بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: هنوز فرهنگ عمومی جامعه به سطح مورد نظر اسلام و آموزه های دینی نرسیده چرا که قانون گرایی در فرهنگ عمومی جامعه هنوز به خوبی جا نیفتاده و برخی سعی می کنند به انحای مختلف قانون را دور بزنند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: باید همه مردم و مسئولان با کمک یکدیگر برای رونق بیشتر فرهنگ عمومی در بستر دینی تلاش کنند تا جامعه ما هر چه بیشتر به جامعه دینی اصیل نزدیک تر شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سیزدهم آبان، اظهار کرد: سیزدهم آبان سالروز سه واقعه مهم در تاریخ این کشور بوده و به همین دلیل باید مراسم این روز در شأن آن برگزار شود.

وی اضافه کرد: بازداشت و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، یورش ماموران شاه به دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و شهید و مجروح شدن ده ها دانش آموز در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و انقلاب دوم در سال ۱۳۵۸ سه واقعه مهم روی داده در سیزدهم آبان هستند و به همین دلیل نیز مجلس شورای اسلامی این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تقارن ۱۳ آبان امسال با روز عاشورا، افزود: همان گونه که امام حسین(ع) در روز عاشورای سال ۶۱ هجری پیام رفیع هیهات من الذله را در برابر مستکبران و دشمنان فریاد زد؛ در روز عاشورای امسال نیز همزمان با سیزدهم آبان ملت ایران و هیئات عزاداری در قالب شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل فریاد هیهات من الذله را سر خواهند داد.

وی همچنین از نحوه عزدارای هیئات مذهبی استان در دهه نخست محرم قدردانی کرد و افزود: با وجود این که در شهرهای مختلف کشور مراسم های عزاداری را مشاهده کرده اما عزاداری مردم خراسان شمالی با شور و شعور خاصی برگزار می شود و این موضوع نشان دهنده عمق ارادت و عشق مردم این استان به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه بجنورد در خاتمه با اشاره به دستگیری سارق مسلحی که چند هفته گذشته با سرقت از فروشگاه های بجنورد آرامش و امنیت مرکز خراسان شمالی را خدشه دار کرده بود، از تلاش های نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای دستگیری این سارق مسلح قدردانی کرد.

کد خبر 2413186

برچسب‌ها