۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

دبیر جشنواره قصه‌گویی کانون:

تقدیر از قصه‌گویان کتابخانه‌ای، تفاوت عمده هفدهمین جشنواره قصه‌گویی است

تقدیر از قصه‌گویان کتابخانه‌ای، تفاوت عمده هفدهمین جشنواره قصه‌گویی است

هفدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری در حالی زمستان امسال و پس از یک سال وقفه برگزار می‌شود که تفاوت عمده آن با سال‌های پیش، به گفته دبیر جشنواره، تقدیر از قصه‌گویانی است که در کار خود توانا هستند اما خواهان حضور در جشنواره نیستند.

محمود مروج، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: تعدادی از قصه‌گویان، توان اجرای صحنه‌ای ندارند یا دلشان نمی‌خواهد در جشنواره‌های قصه‌گویی شرکت کنند و روی سن بیایند اما کار خود را خوب بلدند و بی‌سروصدا قصه می‌گویند و هم زبان قصه را می‌شناسند هم مخاطب خود را. بنابراین بر آن شدیم  تا بخشی را به این قصه‌گوها اختصاص دهیم.

دبیر هفدهمین جشنواره قصه‌گویی، عمده فعالیت کانون پرورش فکری در مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های خود را قصه گفتن دانست و افزود: ما در پی ترویج قصه‌گویی هستیم. همه قصه‌گوهای خوب ما نمی‌توانند یا به هر دلیل نمی‌خواهند در جشنواره شرکت کنند اما خوب است که این افراد دیده و تقدیر شوند.

مروج با اشاره به چگونگی انتخاب قصه‌گویان برتر کتابخانه‌ای گفت: کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری، در سطح استان با مربیان کانون در ارتباط هستند و بنا به تشخیص خود، قصه‌گویان خوب را به شورای فرهنگی استان معرفی می‌کنند و از هر استان، یک نفر به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شود. در ستاد مرکزی هم یک گروه کارشناسی وجود دارد که براساس یک سری شاخص‌‍‌ها، برترین قصه‌گویان کتابخانه‌ای را معرفی می‌کند.

کد خبر 2415545

برچسب‌ها