۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۰

اخبار حوادث/

كشف محموله يك ميلياردي كالاي قاچاق در دليجان/ دستگیری سارق سابقه دار ساختمان های نیمه کاره خمین

كشف محموله يك ميلياردي كالاي قاچاق در دليجان/ دستگیری سارق سابقه دار ساختمان های نیمه کاره خمین

اراک - خبرگزاری مهر: كشف محموله يك ميلياردي كالاي قاچاق در دليجان، دستگیری سارق سابقه دار ساختمان های نیمه کاره خمین، کشته و مجروح شدن ۱۰ تن در سوانح رانندگي استان مركزي و دستگیری ۲۱ سارق از اهم اخبار حوادث استان مرکزی در روز شنبه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمزه امين نژاد، فرمانده انتظامي شهرستان دليجان با اعلام کشف محموله كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال در شهرستان دليجان استان مركزي، افزود: مأموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان در تحقيقاتي از يك محموله كالاي قاچاق از محورهاي مواصلاتي شهرستان مطلع شدند.

وي افزود: بلافاصله اقدامات كنترلي لازم براي شناسايي و توقف خودروهاي حامل محموله قاچاق در محور اصفهان به دليجان در دستور كار قرار گرفت.

 سرهنگ حمزه نژاد بيان کرد: يك دستگاه خودرو پژو در اين عمليات متوقف و در بازرسي از داخل آن تعداد ۹ هزار و ۳۶۰ عدد آمپول خارجي قاچاق به ارزش ريالي يك ميليارد ريال فاقد مدارك گمركي كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي شهرستان دليجان در پايان خاطر نشان كرد:در اين راستا راننده خودرو كه يك زن مي باشد دستگير و با تشكيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شدند.

دستگيري سارق سابقه دار ساختمان هاي نيمه كاره در خمين

ماموران انتظامي شهرستان خمين استان مركزي سارق سابقه داري را با ۴ فقره سرقت از ساختمانت هاي نيمه كاره در اين شهرستان شناسايي و دستگير كردند.

با اعلام شكايت تعدادي از شهروندان در خصوص سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره و كابل برق موضوع در دستور كار ماموران كلانتري ۱۱ شهرستان خمين فرار گرفت.

سرهنگ محمد علي گودرزي فرمانده انتظامي شهرستان خمين درباره اين خبر گفت: در تحقيقات نامحسوس ماموران انتظامي، سارق شناسايي و دستگيري آن در دستور كار قرار گرفت.

وي اضافه كرد: سارق روز گذشته در سطح شهرستان و حين ارتكاب جرم در يكي از محله هاي شهر دستگير و براي تكميل تحقيقات به كلانتري انتقال داده شد.

گودرزي ادامه داد: با ارائه مدارك و در تحقيقات فني ماموران انتظامي، سارق به ۴ فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره و كابل برق در سطح شهر اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم با نيروي انتظامي در شناسايي و کشف جرم، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع ازهر گونه فعاليت هاي مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.

۳ کشته و ۷ مجروح در سوانح رانندگي استان مركزي

وقوع سه حادثه رانندگي در استان مركزي، طي ۲۴ ساعت گذشته سه کشته و هفت مجروح بر جاي گذاشت.

ساعت يك بامداد  روز گذشته  طي تماس با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ شهرستان زرنديه مبني بر برخورد يك دستگاه كشنده با يك دستگاه پرايد در جاده قديم شهرستان بعد از پل راه آهن، بلافاصله ماموران كلانتري ۱۳ به محل حادثه اعزام شدند.

پس از بررسي هاي انجام شده توسط ماموران انتظامي مشخص شد كه در  اين سانحه رانندگي راننده خودرو پرايد مصدوم و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده است.

سرهنگ مهدي حسني، رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مركزي علت اين حادثه رانندگي را انحراف به چپ خودرو پرايد نسبت به خودرو كشنده اعلام كرد.

همچنين ساعت ۱۵ و ۱۱ دقيقه روز گذشته يك دستگاه خودرو سواري پرايد در محور گركان از  توابع شهرستان آشتيان با هشت سرنشين به علت عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه به علت تخطي از سرعت مطمئنه واژگون شد كه يكي از سرنشينان خودرو در دم فوت و هفت نفر ديگر مصدوم و راهي بيمارستان امام سجاد(ع) شدند.

در سانحه رانندگي ديگري كه در ساعت ۴ و ۴۰ دقيقه بامداد امروز بوقوع پيوست يك دستگاه خودرو پرايد در كيلومتر ۴ محور روستاي نادر آباد از توابع شهرستان فراهان واژگون كه در اين سانحه نيز يكي از سرنشينان خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت كرد.

سرهنگ حسني علت اين سانحه را عدم توجه به جلو كافي راننده پرايد اعلام كرد.

۲۱ سارق و ۵۲ فقره كشف سرقت در استان مركزي

۵۲ فقره سرقت طي ۴۸ ساعت  گذشته در عمليات دستگيري ۲۱ سارق توسط پليس استان مركزي كشف شد.

سرهنگ سيامك قاسمي معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره گفت: ماموران انتظامي استان مركزي در ادامه طرح مبارزه با سرقت و برنامه هاي قرارگاه مبارزه با سرقت در استان، روز گذشته در عمليات هايي جداگانه موفق به دستگيري ۲۱ سارق شدند.

وي اضافه كرد: در اين عمليات ها سه دستگاه موتورسيكلت، ۶ فقره سرقت خودرو، ۷ فقره سرقت منزل، شش فقره سرقت محتويات خودرو، ۴ فقره سرقت اماكن خصوصي و  ۱۲ فقره سرقت مغازه  و ... كشف شد كه اموال كشف شده با هماهنگي دستگاه قضايي به مالباختگان تحويل شد.

سرهنگ قاسمي ادامه داد: در ارتكاب هر عمل مجرمانه  شرايط و فضاي مناسب براي وقوع جرم از عوامل اصلي است كه جلوگيري از فضا و بستر مساعد بروز جرم تا حد بسياري وابسته به نوع عملكرد شهروندان در برابر مجرمان فرصت طلب دارد و هوشياري شهروندان مي تواند ناكامي آنان را منجر شود و در تحقق آن توجه به توصيه هاي پليس در پيشگيري از بروز جرم و بزه از موضوعاتي است كه لازم است بدان تاكيد شود.

کد خبر 2416940

برچسب‌ها