۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

خوش آيينه:

معلمان مدارس هوشمند خراسان شمالی نیازمند آموزش هستند

معلمان مدارس هوشمند خراسان شمالی نیازمند آموزش هستند

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون پژوهش، برنامه ريزی و نيروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هوشمند سازی مدارس اين استان نياز به آموزش معلمان دارد چرا که اکنون ۵۰ درصد معلمان مدارس هوشمند استان به شیوه سنتی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبرعلی خوش آیینه صبح سه شنبه در نشست خبری با بیان اینكه امروزه استفاده از فناوری ها نوین در ارتقای فرایند یادگیری دانش آموزان نقش بسزایی دارد اظهار داشت: معلمان نیز با استفاده از فناوری های نوین بهتر می توانند مطالب را به دانش آموزان انتقال دهند.

وی با اشاره به اینكه اجرای طرح هوشمند سازی در مدارس خراسان شمالی می تواند به یادگیری آسان دانش آموزان كمك كند، گفت: برای استفاده از سیستم های هوشمند باید آموزش های لازم به معلمان در خصوص نحوه استفاده، بكارگری و آموزش درست به دانش آموزان داده شود.

به گفته این مسئول امروزه استفاده از كامپیوتر با توجه به جذابیت و پویانمایی كه دارد باعث می شود تا دانش آموزان بیشتر به سمت یادگیری سوق داده شوند و اشتیاق آنان برای یادگیری افزایش یابد.

وی با بیان اینكه امروزه تكنولوژی در هر زمینه ای پیشرفت كرده است اظهار داشت: دانش آموزان باید با كامپیوتر، توانمندی ها و تكنولوژی روز دنیا آشنایی كامل داشته باشند.

خوش آیینه با تاكید بر اینكه معلمان باید به هوشمند سازی مدارس كه یكی از فناوری های روز دنیاست آشنایی كامل داشته باشند تصریح كرد: تاكنون ۵۰ میلیون تومان به آموزش معلمان این استان برای استفاده از تجهیزات هوشمند مدارس اختصاص یافته است.

وی با بیان اینكه هم اكنون ۳۰ درصد مدارس استان هوشمند سازی شده است، عنوان كرد: ما برای هوشمند سازی مدارس هزینه نمی كنیم بلكه در تلاش هستیم تا از مدارس هوشمند سازی شده استان استفاده بهینه شود پس از آن برای تجهیزات هوشمند سایر مدارس هزینه خواهیم كرد.

به گفته خوش آیینه با وجود این که در حال حاضر ۳۰ درصد کلاس های این استان به طور کامل هوشمندسازی شده اند اما تنها کمتر از ۵۰ درصد معلمان این کلاس ها به صورت هوشمند تدریس می کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینكه آموزش و پرورش امكانات زیادی دارد اما چگونگی استفاده بهینه از آن اهمیت دارد افزود: تا پایان امسال نتایج بررسی تأثیر هوشمندسازی ۷۰۰ آموزشگاه خراسان شمالی بر یادگیری دانش آموزان نهایی و اعلام می شود.

کد خبر 2419068

برچسب‌ها