۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴

خوش آيينه:

آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش نرم افزاری فقير است

آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش نرم افزاری فقير است

بجنورد خبرگزاری مهر: معاون پژوهش، برنامه ريزی و نيروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: متاسفانه اين نهاد در استان در بخش نرم افزاری وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبرعلی خوش آیینه صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران كه به منظور برگزاری نمایشگاه كامپیوتر و هوشمندسازی به صورت تخصصی برگزار شد، افزود: خراسان شمالی در بخش سخت افزاری دارای وضعیتی مطلوب امام در بخش نرم افزاری كه محتوای الكترونیكی و نیروی انسانی را شامل می شود فقیر است.

وی با بیان اینكه تاکنون برای هوشمند سازی مدارس مبلغ شش میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، اظهار داشت: از این میزان سه میلیارد تومان طی سال گذشته و امسال به منظور هوشمند سازی ۳۰ درصد مدارس استان هزینه شد.

این مسئول در خصوص نمایشگاه تخصصی كامپیوتر توضیخاتی داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۰ لغایت ۲۳ آبان ماه امسال به مدت سه روز در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد دایر است.

وی افزود: این نمایشگاه دارای ۱۵۰ غرفه است كه ۴۳ غرفه به دستاوردهای آموزش و پرورش در زمینه كامپیوتر و تجهیزات هوشمندسازی اختصاص دارد.

خوش آیینه با بیان اینكه مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش در بخش محتوای الكترونیكی و هوشمندسازی است عنوان كرد: امیدواریم با برپایی این نمایشگاه، آموزش و پرورش به اهداف خود دست یابد.

وی تصریح کرد: آموزش و پروش یك جامعه ای متشكل از معلم، دانش آموز و اولیاء دانش آموز است و بنابراین لزوم فناوری روز در تمامی زمینه ها این نهاد ضروری است.

این مسئول با تاكید براینكه آموزش و پرورش فرصتی برای آموزش و خطا ندارد، تصریح كرد: با برپایی این نمایشگاه می توان اهداف آموزش و پرورش را تحقق بخشید و از آن استفاده بهینه كرد.

وی با اشاره به ورود فضای مجازی و فناوری به آموزش و پرورش اضافه كرد: این نهاد پایه تحولات است كه با آموزش خوب مثمر ثمر واقع می شود.

خوش آیینه همچنین با بیان اینكه آموزش و پرورش در كنار اقدامات موثر خود در برخی موارد نیز ضعیف عمل كرده است بیان داشت: سعی داریم با زیرساخت های درست و اقدامات خود ضعف های این نهاد در برخی موارد جبران کنیم.

به گفته وی آموزش و پرورش به منظور برپایی این نمایشگاه هزینه ای نكرده و تمامی هزینه های آن از بخش خصوصی تامین شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش استان در خاتمه افزود: در صورت استقبال خوب مردم از نمایشگاه تخصصی كامپیوتر، زمان بازدید آن تمدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با داشتن جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر هم اکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2418140