۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

مشتری:

طرح راهداری زمستانه در خراسان شمالی اجرایی شد

طرح راهداری زمستانه در خراسان شمالی اجرایی شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به دلیل بارش های زود هنگام، طرح راهداری زمستانه از نیمه دوم آبانماه امسال در این استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشتری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی در خراسان شمالی، اظهار کرد: اگر چه در سال های گذشته این طرح از اواسط آذر آغاز می شد اما امسال با توجه به شروع زودتر بارش ها این طرح از نیمه آبان ماه  امسال در محورهای برون شهری خراسان شمالی آغاز شده است.

استقرار ۲۲ اکیپ راهداری در محورهای استان

وی با اشاره به استقرار ۲۲ اکیپ راهداری برای اجرای این طرح در محورهای استان، افزود: در اجرای این طرح ۲۵۱ نفر نیرو که ۳۰ نفر از این تعداد کارشناس هستند فعالیت می کنند.

به گفته مشتری در اجرای طرح راهداری زمستانی امسال در خراسان شمالی ۱۹۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و زمستانی در گردنه ها و محورهای کوهستانی استان فعالیت می کنند در حالی که زمستان پارسال این تعداد ۱۸۴ دستگاه بود.

وجود ۲۱ گردنه برف گیر

وی با اشاره به این که در کل محورهای خراسان شمالی ۲۱ گردنه برف گیر وجود دارد، افزود: اکیپ های راهداری زمستانی افزون بر این گردنه های کوهستانی، تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان را نیز تحت پوشش خود دارند.

مشتری با یادآوری آمادگی کامل این اکیپ ها برای خدمات رسانی به مردم و مسافران در مواقع بارندگی، اظهار داشت: به منظور بازگشایی راه ها در روزهای برفی سه هزار و ۲۰۰ تن نمک و پنج هزار مترمکعب ماسه تهیه شده و حدود ۷۰ درصد از این میزان شن و نمک نیز به محل راهدارخانه های استان منتقل شده است.

به گفته وی در مواقع بارش برف اولویت اکیپ های راهداری بازگشایی محورهای اصلی و راه های پرتردد بوده و پس از آن برای راه های روستایی اقدام می شود.

استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای بازگشایی محورهای روستایی

مشتری تصریح کرد: در این زمینه با هدف رسیدگی و بازگشایی زودتر راه های روستایی در مواقع برفی، امسال به گونه ای برنامه ریزی شده تا از ظرفیت دهیاری ها و تجهیزات آنها برای بازگشایی محورهای روستایی نیز استفاده شود.

سرقت کابل و ترانس برق مهمترین معضل در راههای استان

وی در ادامه به موضوع روشنایی محورهای برون شهری خراسان شمالی پرداخت و با بیان این که سرقت کابل های روشنایی راه ها یکی از مهم ترین معضلات موجود در این بخش در استان است، افزود: سارقان در محور جوزک افزون بر سرقت کابل های روشنایی، چهار دستگاه ترانس برق را نیز به سرقت بردند.

به گفته مشتری با وجود سرقت تجهیزات و تأسیسات روشنایی این محور، با تلاش اداره کل راه و شهرسازی و شرکت برق اکنون ۵۰ درصد روشنایی محور جوزک تأمین شده و مابقی نیز به زودی تأمین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سرقت کابل های روشنایی منطقه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین، افزود: این سرقت نیز جدیدا رخ داده است.

مشتری با اشاره به این که در سال های ۹۰ و ۹۱ حدود پنج کیلومتر از کابل های شبکه روشنایی محور باباامان به سرقت رفت، اظهار داشت: خسارت وارده از این محل افزون بر ۱۲۰ میلیون تومان بود و در این محور بالاجبار کابل کشی هوایی انجام شد تا تجهیزات برق رسانی از سرقت مصون بماند.

کد خبر 2419150

برچسب‌ها