۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴

ثروتی :

وجود پژوهشگاه حوزه بهداشت و درمان و علوم تحقیقات در خراسان شمالی ضروری است

وجود پژوهشگاه حوزه بهداشت و درمان و علوم تحقیقات در خراسان شمالی ضروری است

بجنورد – خبرگزاری مهر: نماینده مردم بجنورد، گرمه جاجرم ،مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود پژوهشگاه در حوزه بهداشت و درمان و علوم تحقیقات در خراسان شمالی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی‌الرضا ثروتی افزود: متأسفانه در حال حاضر خراسان شمالی فاقد هرگونه پژوهشگاه و پژوهشکده است.

وی با ذکر اینکه اعتبارات مصوب پژوهشی استان، جذب نمی‌شود، افزود: کمترین جذب اعتبارات در کشور در امر پژوهش مربوط به خراسان شمالی است که در این منطقه مسئله پژوهش و اعتبارات آن خیلی جدی گرفته نمی‌شود.

ثروتی با بیان این که در خراسان شمالی پژوهشگاه و پژوهشکده‌ای وجود ندارد، ادامه داد: وجود این مراکز در استان فرصت خوبی برای اشتغال و توسعه علم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مسئولین استانی در رابطه با پژوهش احساس مسئولیت ندارند، گفت: وظیفه استانداری راه‌اندازی پژوهشکده و پژوهشگاه در استان است که متأسفانه در این زمینه تلاشی صورت نمی‌گیرد.

ثروتی عنوان کرد: در زمان وزاری مختلف دولت، موضوع ایجاد پژوهشگاه و پژوهشکده در استان با موافقت آنان همراه بود اما استان برای راه‌اندازی این مراکز تلاشی نکرد.

ثروتی با بیان این که استان در زمینه پژوهش هیچ گونه توفیقی نداشته و عملکرد آن ضعیف است، یادآور شد: باید موضع راه اندازی پژوهشگاه و پژهشکده در استان در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان در امر هوشمند سازی مدارس، گفت: با توجه به عدم جذب اعتبارات پژوهشی در بیشتر دستگاه‌های استان، اختصاص و هدایت این اعتبارات برای هوشمندسازی مدارس اقدام مناسبی محسوب می‌شود.

ثروتی با تأکید بر توسعه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مرکز استان، گفت: باید به گسترش این مکان توجه ویژه شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن‌آوری و توسعه کارآفرینی در خراسان شمالی از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه در سالن هلال احمر بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 2424278

برچسب‌ها