۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴

در همایش روز معلول عنوان شد :

تشکیل کمیسیون راهبردی معلولان /فعال کردن سمن اشتغالزایی معلول

تشکیل کمیسیون راهبردی معلولان /فعال کردن سمن اشتغالزایی معلول

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در جمع افراد توان یاب در همایش بزرگ روزجهانی معلولان از تشکیل کمیسیون راهبردی معلولان در شورای عالی فرهنگی شهر، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام امرودی با ابراز خرسندی از اینکه در شب میلاد باب الحوائج در جمع افراد توان یاب شهر تهران در تالار شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن حضور پیدا کرده بود، اظهارکرد: با تشکیل این کمیسیون راهبردی، معلولان در شهر برای خود حق تصمیم گیری پیدا می کنند و تلاش می شود جریان مناسب سازی و سایر موارد مرتبط با این شهروندان بیش از گذشته مورد توجه باشد .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه خبر از عضویت معلولان زیر 30 سال در خانه شهریاران جوان داد و گفت: افراد توان یاب با عضویت در مجموعه شهریاران معلول شهر تهران به عنوان بازو و کمک شهردار برای اداره شهر تهران و تصمیم گیری های مناسب در این حوزه به مدیریت شهری کمک می کنند.

حجت الاسلام امرودی همچنین از هدیه خاص شهردار تهران برای معلولان شهر خبر داد و گفت: اولین جشن عروسی بعد از ایام محرم با حضور 20زوج جوان معلول که تصمیم به ازدواج گرفته اند، در برج میلاد تهران به میزبانی شهردار تهران برگزار می شود و با حضور  قالیباف در این جشن، شاهد تغییرات در شهر تهران خواهیم بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه امشب یکی از نورانی ترین و زیبا ترین شب های زندگی من است چرا که در این محفل حضور پیدا کرده ام، خاطرنشان کرد: معلولان شهروندان عادی این شهر هستند و باید بدانند که شهر خوب ساختنی است و یافتنی نیست. از این رو همه باید دست به دست هم دهیم تا با وجود برخی محدودیت ها با کمک خود این افراد مشکلات رفع شود. معتقدیم شاید خداوند برخی محدودیت ها را برای این افراد ایجاد کرده است اما بسیاری از معلولان قوی تر ، قدرتمند تر و موثر تر از سایر افراد جامعه هستند .

حجت الاسلام امرودی با تاکید بر ضرب المثل " کس نخارد پشت من ، جز ناخن انگشت من " خطاب به افراد توان یاب حاضر در همایش بزرگ روز جهانی معلولان اظهارکرد: مهمترین موضوع آن است که شما نشاط و شادابی خود را حفظ کنید و برای زندگی تان هدف داشته باشید و تلاش کنید تا توانمندی های خوبتان برای جامعه شناخته شود.

وی با اشاره به استخدام چند تن از کوتاه قامتان بلند همت در شعب فروشگاه شهروند گفت: به اذعان تمامی مدیران این افراد از بهترین، توانمندترین، منظم ترین و کاری ترین نیروهای این مجموعه هستند که موجب افتخار مجموعه هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حفظ شادی و نشاط در خانواده های دارای افراد توان یاب را از دیگر موضوعات مهم در حوزه معلولان دانست و گفت: تلاش شهرداری تهران آن است که بهترین امکانات و خدمات در اختیار جامعه معلول شهر تهران باشد. در این راستا در حوزه ورزش بزرگترین ورزشگاه خاورمیانه به نام " قمر بنی هاشم " ساخته شد تا افراد توان یاب بدون حضور همراه بتوانند از محیط ورزشی-درمانی این ورزشگاه استفاده کنند.

معاون شهردار تهران در بخشی از سخنانش به افتتاح بهشت امام رضا (ع) برای کودکان بی سرپرست دارای معلولیت شهر تهران اشاره و بیان کرد: سازمان های مردم نهاد(NGO ) افتخار ما هستند چرا که کار بزرگی را به سرانجام رسانده اند و دست یتیمانی را گرفته اند که دارای مشکلات خاص هستند.

حجت الاسلام امرودی در خاتمه سخنانش خطاب به افراد توان یاب حاضر در همایش بزرگ معلولان در سالن شهید آوینی گفت: همه شما خوب و توانمند هستید و می توانید ازدواج کنید. کارهای بزرگ انجام دهید و امیدواریم ما نیز بتوانیم راه رسیدن به اهداف را برای شما هموار کنیم.

استاندار تهران نیز در حاشیه همایش روز جهانی معلولان در فرهنگسرای بهمن اعلام کرد: آنچه که قانون و خواسته معلولان است مساله اشتغال است. امیدواریم با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری وزارت صنعت و معدن بتوانیم در این زمینه گام های اساسی برداریم.

وی با تاکید بر اینکه آماده همکاری با شهرداری تهران برای بهبود وضعیت معلولان در شهر هستیم، اظهار کرد: استانداری موظف است آنچه در قانون مشخص شده را انجام دهد و با توجه به مشکلات اقتصادی که در گذشته وجود داشته، باید گفت در زمینه اشتغال کمی بی‌توجهی در این بخش‌ها را شاهد بوده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه در دولت یازدهم رییس جمهور توجه بسیاری به حوزه معلولان دارد و با حساسیت زیادی این بخش را پیگیری می‌کند، اعلام کرد:امیدواریم با توجه ویژه و همکاری دستگاه‌های مسئول شاهد بهبود وضعیت معلولان در کشور و به خصوص استان تهران باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که قانون و خواسته معلولان است موضوع اشتغال می باشد ، در این باره گفت: امیدواریم با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری وزارت صنعت و معدن بتوانیم در این زمینه گام های اساسی برداریم.

استاندار تهران همچنین به موضوع تردد افراد دارای معلولیت اشاره و اذعان کرد: در برخی وزارتخانه‌ها و ادارات برای تردد معلولان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود اما در ساختمان استانداری بالابر ویژه ای مخصوص این افراد نصب شده است که با استفاده از آن ، افراد می توانند به طبقات مختلف استانداری مراجعه کنند.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد فعال کردن سمن ها برای اشتغالزایی معلولان است، در این باره گفت: معلولان جزو جامعه هستند و باید برای ایجاد تسهیلات و بهبود شرایط آن‌ها تلاش جدی صورت گیرد تا با تقویت روحیه آن‌ها شاهد موفقیت‌های آنها در عرصه‌های مختلف باشیم.

کد خبر 2432795