۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۸:۲۳

آرمیده:

۹۱ هزار نفر در خراسان شمالی دفترچه بیمه سلامت همگانی گرفتند

۹۱ هزار نفر در خراسان شمالی دفترچه بیمه سلامت همگانی گرفتند

بجنورد - مدیركل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: تاكنون ۹۱ هزار در این استان دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت كرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آرمیده سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: علاوه براین ۵۳۰ هزار نفر از خدمات بیمه روستایی در خراسان شمالی برخوردار هستند.

وی گفت: افردای می توانند از بیمه سلامت همگانی برخوردار شوند و از مزایای آن استفاده كنند كه فاقد هرگونه پوشش بیمه ای باشند.

آرمیده با اشاره به اینكه در حال حاضر ۴۰۰ موسسه مستقل طرف قرار داد با اداره كل بیمه سلامت استان هستند اظهار داشت: همچنین ۷۵ مركز بهداشتی درمانی و ۱۷۰ موسسه غیر مستقل نیز با این اداره كل قرار داد منعقد كرده اند.

وی در ادامه در خصوص پزشك خانواده، نظام ارجاع و ارزش افزوده گفت: در این موارد با رشد ۱۰ برابری مواجه هستیم چرا كه سال گذشته برای پزشك خانواده نزدیك به شش میلیارد تومان هزینه شده و این میزان امسال تنها در سطح یك، به ۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی تجهیز مراكز بهداشتی درمانی تحت عنوان بهبود استاندارد كه خدمات را هدف قرار می دهد، محیط زیست پزشكان كه در روستاها اقامت كنند، خرید تجهیزات دندانپزشكی، استقرار خدمات خودرویی به ازای هر پزشك به منظور ارائه خدمت به سایر روستاهای همجوار محل خدمت و ... از جمله اقدامات این اداره كل در بخش پزشك خانواده در روستاها بوده است.

وی ارائه خدمات مامایی و پرستاری نیز از دیگر اقدامات این بخش عنوان كرد.

آرمیده با اشاره میزان اعتبارات مصوب شده برای پزشك خانواده، اظهار داشت: از ۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب، مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای دارو، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دندانپزشكی، دومیلیارد تومان برای خدمات پاراكلینیكی، هشت میلیارد تومان برای بهبود استاندارد و محیط زیست، یك میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین خودرو و مابقی اعتبارات نیز برای ارائه خدمات در سایر بخش ها اختصاص داده شده است.

این مسئول تصریح كرد: خوشبختانه در خراسان شمالی كمبود پزشك نداریم اما در صورت تقاضا با پزشكان همكاری می شود.

وی در خصوص نظام ارجاع نیز گفت: با نظام ارجاع پرداخت توسط مردم سه درصد كاهش یافته است و میانگین پرداخت بستری مردم به زیر چهار درصد رسیده است.

آرمیده تاكید كرد: انجام جراحی های زیبایی، نزاع، حوادث ترافیكی و سزارین انتخابی جزو نظام تحول محسوب نمی شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به برخورد با پدیده زیرمیزی توسط پزشکان گفت: در صورتی که اثبات شود پزشکی از بیماران زیرمیزی گرفته است برای اولین بار به سه ماه تعلیق از خدمت، برای بار دوم یک سال و در صورت تکرار به تعلیق دائم از خدمت محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مردم در شکایت از پزشکانی که اقدام به اخذ زیر میزی می کنند، کوتاهی و بعضا خودشان به پزشک برای پرداخت مبلغی خارج از عرف پیشنهاد می دهند.

آرمیده تعداد شکایات مردمی در این زمینه را در سال جاری ۵۰ مورد عنوان کرد و گفت: با رسیدگی به شکایات مذکور، مبلغ کامل زیرمیزی اخذ شده از سوی پزشک به صاحبان آنان برگشت داده شده است.

وی افزود: در این راستا هیئت نظارتی با عضویت دستگاه‌هایی چون بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می شود تا در راستای اجرای و ارتقاء طرح تحول نظام سلامت نظارت کنند.

کد خبر 2434942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha