۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵

در خراسان شمالی

شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران خاص به صورت رایگان انجام می شود

شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران خاص به صورت رایگان انجام می شود

بجنورد- مدیركل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران خاص در خراسان شمالی به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

علی آرمیده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیماران خاص باید به ساده ترین روش خدمات مورد نیاز خود را دریافت كنند، افزود: بخش عمده ای از هزینه های دارو در تعهد بیمه های پایه قرار گرفته كه امیدواریم بسته بیماران صعب العلاج نیز در اجرای طرح تحول نظام سلامت به زودی آغاز شود.

وی اظهار داشت: داروهای بیماران خاص می باید از طریق بیمارستان های دولتی و دانشگاهی فراهم و در همان مكان به بیماران ارائه شود.

به گفته این مسئول، داروهای حیاتی بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی از سوی سازمان بیمه سلامت و در حین ارائه خدمت به آنان تحویل می شود.

وی تصریح كرد: با انجام این كار، سردرگمی بیماران در تهیه دارو كاهش می یابد و دیگر نیازی به پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه تهیه دارو از سوی بیمار نیست.

آرمیده گفت: در مجموع می خواهیم مراجعه و دریافت خدمات بیماران در یك مكان و زمان معین صورت گیرد و بیماران خاص به ساده ترین روش ممکن خدمات خود را دریافت كنند.

وی اظهار داشت: شاخصه سلامت بیماران خاص مخصوصا بیماران دیالیزی و هموفیلی در خراسان شمالی قابل مقایسه با دیگر استان ها نیست.

مدیركل بیمه سلامت خراسان شمالی همچنین افزود: داروهای ترك اعتیاد بیماران معتاد نیز در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

کد خبر 2437456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha