۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

حجت الاسلام یعقوبی مطرح کرد:

پژوهش اهرم اصلی توسعه اقتصادی و سیاسی کشور است

پژوهش اهرم اصلی توسعه اقتصادی و سیاسی کشور است

بجنورد ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: پژوهش اهرم اصلی توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... کشور بوده و باید به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش، تحقیق و پژوهش را روشن کننده راه دنیا و ابزار صعود به قله های مؤفقیت و سعادت در دنیا دانست و افزود: بدون تحقیق و پژوهش اساس حرکت و توسعه کشور لرزان و ناپایدار خواهد بود.

وی با بیان این که پژوهش زیربنای توسعه هر جامعه ای محسوب می شود، اظهار داشت: اگر زیربنای یک کشور مستحکم باشد سایر بخش ها نیز از این استحکام بهره مند می شوند اما اگر بدون در نظر گرفتن زیربنا و پی تحقیق و پژوهش، برای توسعه کشور اقدام کنیم به یقین راه به جایی نخواهیم برد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اگر زیربنای توسعه کشور ضعیف باشد دیر یا زود آن کشور و جامعه از هم پاشیده می شود و یا در بهترین حالت اگر دارای ثروت ها و منابع طبیعی باشد به کشوری تحت سلطع و مستعمره بدل خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی امروز نقش پژوهش در توسعه پایدار و همه جانبه کشورها انکارناپذیر بوده و در دنیا نیز کشورهایی که بر روی تحقیق و پژوهش سرمایه گذاری مناسبی کرده اند، توسعه یافته تر شده اند.

وی با بیان این که پژوهش اهرم اصلی توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... محسوب می شود، افزود: لازم است این مهم در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: تحقیق و پژوهش افزون بر این که روشن کننده راه دنیا و کلید دست یابی به مؤفقیت های دنیوی محسوب می شود سبب حصول به کمال و سعادت اخروی انسان نیز خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که تنها راه گزینش و انتخاب دین مبین اسلام تحقیق و پژوهش است، اظهار کرد: خدای متعال پذیرش اعتقادات اسلامی از سوی بندگان را جز از طریق پژوهش، تحقیق، تدبر و اندیشه قبول نمی کند و در این زمینه نیز هر گونه تقلید نفی شده است.

وی در ادامه با یادآوری آیات قرآن و احادیث اسلامی که بر تحقیق و پژوهش در زمینه مسائل اعتقادی و دینی تأکید کرده اند، افزود: خشنودی خداوند از بندگان در پذیرش دین منوط به پژوهش و تحقیق پیش از پذیرش و انجام آموزه های اسلامی است.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با تأکید بر این که پژوهش در جامعه اسلامی وظیفه ای همگانی و همیشگی است، تصریح کرد: نباید تحقیق و پژوهش در جامعه تنها به افرادی خاص و یا مجامع علمی محدود شود بلکه می بایست به گونه ای برنامه ریزی شود که هر کس در رشته و حوزه فعالیت خود انجام برنامه های تحقیقی را در دستور کار داشته باشد.

از نوزدهم تا بیست و پنجم آذر به عنوان هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است، به این مناسبت در خراسان شمالی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن‌آوری و توسعه کارآفرینی از شانزدهم تا بیستم آذرماه در محل سالن هلال احمر بجنورد دایر می شود.

کد خبر 2435300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha