۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

پرویزی:

کم توجهی برخی ادارات و مدارس خراسان شمالی به اقامه نماز بررسی شود

کم توجهی برخی ادارات و مدارس خراسان شمالی به اقامه نماز بررسی شود

بجنورد -ـ استاندار خراسان شمالی با انتقاد از بی توجهی برخی از ادارات و مدارس این استان در برگزاری نماز جماعت، گفت: باید این نقیصه هر چه سریع تر بررسی و رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین نشست شورای اقامه نماز خراسان شمالی، این شورا را بالاترین نهاد مشورتی در زمینه مسائل مربوط به اقامه نماز در استان دانست و اظهار کرد: باید اقامه نماز در ادارات، مدارس و به طور کلی دیگر بخش های جامعه جدی تر گرفته شود.

وی با اشاره به این که برای اقامه نماز در ادارات و مدارس در وهله نخست باید فضاسازی مناسب صورت گیرد، افزود: باید به ادارات و مدارسی که فاقد مکانی مناسب برای برگزاری نماز جماعت هستند فرصت تأمین این اماکن داده شود.

پرویزی اما با انتقاد از بی توجهی برخی از ادارات و مدارس این استان در برگزاری نماز جماعت، گفت: در برخی از مدارس و دستگاه های استان نمازخانه مناسب وجود دارد اما با این حال به اقامه نماز بی توجهی می شود که باید این نقیصه هر چه سریع تر بررسی و رفع شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مسئله جانمایی تابلوهای حد ترخص و حد مسافت شرعی در جاده های اصلی شهرستان های استان، افزود: در این زمینه باید ستاد اقامه نماز استان در اولین فرصت نقاط  و مکان های مناسب برای جانمایی این تابلوها را تعیین کرده و اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز نسبت به تهیه و نصب این تابلوها اقدام کند.

پرویزی همچنین از آمادگی خراسان شمالی برای میزبانی اجلاس سراسری نماز و جشنواره کشوری فرهنگی و هنری نماز خبر داد و گفت: مسئولان استان جوانب و حواشی اجلاس پیش رو نماز که در خوزستان برگزار می شود را ارزیابی کرده و از تجارب این استان برای برگزاری بهتر اجلاس نماز در خراسان شمالی استفاده کنند.

وی در ادامه بر مرمت وضوخانه های مساجد و حسینیه های واقع در مسیرها و جاده های پرتردد استان تأکید کرد و افزود: ستاد اقامه نماز اقدام به شناسایی و تعیین این اماکن کرده و استانداری نیز مساعدت می کند تا وضو خانه ها در این اماکن به صورت شبانه روزی دایر باشد.

پرویزی اظهار داشت: برای ایام تعطیلات نوروزی و تابستان نیز کمیته ای تشکیل شده و این کمیته مکان های مناسبی برای برگزاری نماز در جاده های بین شهری و بوستان ها تعریف کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هم در این جلسه با اشاره به این که اقامه نماز یکی از موارد مورد تأکید همیشگی مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: باید تلاش کنیم با همفکری و همکاری دستگاه های مختلف موضوع اقامه نماز  در سطح جامعه پررنگ تر شود.

محمود دلپسند با اشاره به فعال بودن ستاد اقامه نماز در استان افزود: وزارت کشور با ابلاغیه ای وظایف بیشتری در این حوزه را بر عهده استانداران گذاشته تا دستورالعمل های ارسالی در این زمینه به صورت کاربردی تر در ادارات اجرا شود.

کد خبر 2435310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha