۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۵۹

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

استان مرکزی پیشتاز اجرای طرح تحول جمعیت هلال احمر است

استان مرکزی پیشتاز اجرای طرح تحول جمعیت هلال احمر است

اراک - مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در امور تحول راهبردی گفت:استان مرکزی اولین استان در پیگیری تحول پس از کلید خوردن آن از بهمن پارسال است.

به گزارش خبرنگار مهر، میترا آفتاب آذری، عصر یکشنبه در کارگروه تخصصی طرح تحول، با اشاره به توانمندی های موجود در این استان، افزود: به دنبال آن هستیم که از استان های پیشرو در اجرای برنامه های تحول به عنوان الگوی سایر استان ها کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل ایجاد تحول در استانها از زمان تشکیل اولین جلسه در بهمن ۹۲ بود، گفت: طرح تحول هلال احمر از دیماه پارسال آغاز و طی آن تمام سطوح جمعیت در استان های مختلف در سه مرحله مغز افزاری، نرم افزاری و سخت افزاری هماهنگ و به روز رسانی می شوند.

استان مرکزی جزو استان های توانمند کشور است

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در امور تحول راهبردی با اشاره به اینکه اولین طرح تحول هلال احمر در استان مرکزی کلید خورده است، اضافه کرد: استان مرکزی جزو استان های توانمند کشور است.

آفتاب آذری اظهار کرد: با توجه به این که یکی از اهداف اصلی ما این جمعیت امداد و نجات است، در تلاش هستیم جمعیتی پاسخگو با تکیه بر افراد توانمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش، توانمندسازی و تقویت پایگاه های امدادی استان ها از مهمترین اولویت های این جمعیت است، اضافه کرد: در برنامه های ستاد تحول به این نتیجه رسیدیم که به دنبال توانمند سازی پرسنل باشیم و در این موضوع تقویت استان ها و توانمندسازی پرسنل در اولویت قرار دارد .

چگونگی مقابله با بحران، محور تحول است

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در امور تحول راهبردی با اشاره به بحران های جهانی و لزوم شناخت این بحران ها برای آمادگی هنگام مواجهه با بحران، افزود: چگونگی مقابله با بحران محوری است که تحول با آن کلید خورده است .

آفتاب آذری ادامه داد: با توجه به ظهور بحران های جدید در جهان، شناخت و آماده شدن برای مقابله با این بحران ها از طریق توانمند سازی پرسنل مهمترین برنامه های این جمعیت است.

وی به برگزاری هشت دوره آموزش مدیریت بحران از خرداد ماه تاکنون با حضور روئسای کارگروه های ۱۴ گانه مدیریت بحران در۱۴ استان کشور، تصریح کرد: این جلسات با دید آینده نگری برای برنامه هایی آینده جمعیت برگزار می شود.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در امور تحول راهبردی تشکیل کارگروه های جوانان، امداد و نجات، داوطلبان، جذب منابع مالی، اداری و تعیین دبیر و تشکیل دبیرخانه تحول و صدور ابلاغ اعضاء کارگروه در استان مرکزی را از جمله اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون در این استان عنوان کرد.

آفتاب آذی اظهار کرد: امسال این جمعیت با برگزاری ۱۴ کلاس آنلاین و آموزش آینده نگرانه طوری عمل کرده است، که استان ها در عملیات های امداد و نجات به یک ادبیات مشترک در خصوص مباحث دست یابند.

به روز رسانی اطلاعات ۱۲ هزار داوطلب جمعیت استان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه به روز رسانی اطلاعات ۱۲ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر استان مرکزی از فعالیت های تحولی در استان است، افزود: طرح تحول این جمعیت با تشکیل کارگروه های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، جذب منابع مالی و اداری بهمن ماه ۹۲ در استان مرکزی کلید خورد.

مرتضی سلیمی برگزاری دو دوره آموزش تحول راهبردی با سرفصل های مدیریت استراتژیک، برگزاری هشت دوره آموزش مدیریت بحران در شهرستان های استان، برنامه ریزی، برنامه ریزی هلال احمر و چشم انداز را از برنامه های مهم جمعیت هلال احمر استان مرکزی در طرح تحول این جمعیت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: شرکت در آزمون های آنلاین، برگزاری برنامه توانمندسازی و پیش بینی تمهیدات برای آموزش آنلاین، استفاده از تجربه اعضای هیات مدیره و شوراهای اجرایی، شناسایی فرصت ها و تهدید های موجود و تهیه فرآیند های راهبردی از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان مرکزی است.

کد خبر 2438119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha