۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰

بخشدار:

۳۰۰ فرصت شغلی در بخش کمره خمین ایجاد شد

۳۰۰ فرصت شغلی در بخش کمره خمین ایجاد شد

خمین - بخشدار کمره خمین گفت: ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در دولت تدبیر و امید در بخش کمره این شهرستان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با تشکیل ۱۳گروه اشتغال در ۱۳روستای بخش کمره در هر روستا از دو نفر تا ۲۰نفر شغل در بخش خیاطی، ریسندگی، بافندگی و مشاغل خانگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی قالی شویی سنتی با استفاده از آبهای غیر قابل مصرف آشامیدنی، راه اندازی سه واحد نانوایی و بازارچه صنایع دستی از دیگر برنامه های اجرایی برای ایجاد فرصت شغلی در این بخش است.

بخشدار کمره اظهارکرد: همه ساختمان های دهیاری، مدارس غیر فعال، بناهای بدون استفاده بهزیستی و ساختمان های تعاون روستایی بدون استفاده و متروکه احیا و به صورت رایگان با پرداخت تسهیلات در اختیار کارآفرینان و سرمایه گذاران قرار داده شده است.

وی بیان کرد: بخش کمره به عنوان منطقه کشاورزی و دامپروری محسوب می شود که شغل ۹۵درصد مردم این خطه کشاورزی و دامپروری است.

خشکسالی درآمد روستاییان این بخش را به شدت کاهش داده است و باعث فقر خانوادها، افزایش سن ازدواج، اعتیاد و مهاجرت به شهر شده

اسدی تصریح کرد: در سالهای متوالی خشکسالی درآمد روستاییان این بخش را به شدت کاهش داده است و باعث فقر خانوادها، افزایش سن ازدواج، اعتیاد و مهاجرت به شهر شده بود.

وی بیان کرد: برای کاهش این مشکلات برنامه پنج ساله ای در بخش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با در نظر گرفتن توانمندی هر روستا تدوین شده که یکی از این برنامه ها ایجاد شغل و افزایش درآمد خانواده ها است.

بخشدار کمره خمین افزود: اکنون تولید این واحدهای کوچک زود بازده ضمن مصرف شهرستان به بازار تهران، اراک و قم نیز ارسال می شود.

وی گفت: با فراهم کردن امکانات و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری امکان فراهم کردن یک هزار فرصت شغلی در این بخش میسر شده است.

اسدی تاکید کرد: هر سرمایه گذاری که بخواهد در بخش کمره این شهرستان سرمایه گذاری وکارآفرینی کند مورد حمایت قرار می گیرد.

بخش کمره شهرستان خمین دارای ۱۳ هزار و۵۰۰ نفر جمعیت است.

کد خبر 2445342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha