۸ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸

دهم دیماه امسال/

نخستین كنگره شهدای هنرمند خراسان شمالی برگزار می شود

نخستین كنگره شهدای هنرمند خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - سرپرست معاونت فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری نخستین كنگره شهدای هنرمند این استان در ۱۰ دیماه امسال خبر داد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: نقش شهید و شهادت از دیدگاه قرآن کریم و به ویژه در جامعه اسلامی از قداست خاصی برخوردار و دارای مرتبه والا و ارزشمندی است.

وی اظهار داشت: شهدا برای رفاه، آسایش و امنیت مردم و حفظ ارزشهای اسلامی جان خود را فدا كردند و امروز وظیفه همه ما ادامه راه و بزرگداشت یاد آنان است.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به برگزاری كنگره ۳۷ شهید هنرمند در خراسان شمالی، اظهار داشت: این استان آمادگی كامل برای برگزاری كنگره شهدای هنرمند رشته های تأتر و نمایش، شعر و ادبیات، آثار تجسمی و خوشنویسی را دارد و از تمام امكانات و ظرفیت ها به منظور برگزاری مطلوب این یادواره استفاده خواهد کرد.

وی گفت: هدف از برگزاری كنگره شهدای هنرمند استان ترویج، تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است، چراكه امنیت و آسایش امروز جامعه مرهون خون پاک و مطهر شهدای اسلام و ۸ سال دفاع مقدس است.

این مسئول با اشاره به اینكه شناخت سیره شهدای هنرمند نیز یكی دیگر از اهداف برگزاری این یادواره است، تصریح كرد: امروز باید همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش كنند.

سرپرست معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی رونمایی از كتاب زندگی نامه شهدای هنرمند، تقدیر از خانواده این شهدا، رونمایی از تندیس یادواره شهدا، حضور سخنران كشوری و ... را از برنامه های كنگره شهدای هنرمند این استان عنوان كرد.

کد خبر 2451635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha