۹ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

صابری:

۳ میلیارد ریال به طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی اختصاص یافت

۳ میلیارد ریال به طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: سه میلیارد ریال اعتبار استانی در راستای اجرای طرح ترسیب کربن در اسفراین اختصاص یافت.

موسی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار استانی برای پروژه ترسیب کربن در شهرستان اسفراین خراسان شمالی، اظهار کرد: این میزان اعتبار به منظور انجام فعالیت هایی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی برای اهالی منطقه، تهیه طرح مطالعاتی و حفاظت و قرق پرژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در منطقه گورپان شهرستان اسفراین برای سال جاری اختصاص یافته است.

به گفته وی پروژه ترسیب کربن در این منطقه با همکاری استانداری خراسان شمالی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، دفتر عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراین با مساحت ۱۲۶ هزار هکتار در حال اجرا است.

صابری اضافه کرد: در این منطقه ۲۸ نقطه روستایی و سکونتگاهی با جمعیتی بالغ بر شش هزار و ۲۰۰ نفر وجود دارد و در قالب این طرح با توانمندسازی جوامع محلی زمینه ترسیب کربن در بیابان های منطقه و در حین عال اجرای طرح های اقتصادی و اجتماعی فراهم می شود.

وی با اشاره به این که برای اجرای این طرح معادل اعتبارات استانی از اعتبارات ملی نیز برای اجرای پروژه های احیایی و اصلاحی و بیابان زدایی اختصاص خواهد یافت، افزود: افزون بر این اعتباراتی نیز از طریق دفتر عمران سازمان ملل متحد برای اجرای این پروژه به صورت سالیانه اختصاص می یابد.

کد خبر 2452565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha