۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴

مطهری خبر داد:

برخورد قانونی با ۱۹ واحد آلاینده محیط زیست در خراسان شمالی

برخورد قانونی با ۱۹ واحد آلاینده محیط زیست در خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه سال جاری این اداره کل با ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی آلاینده محیط زیست در این استان برخورد قانونی انجام داد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، شمار آلودگی های محیط زیست کشف شده در شهرستان های مختلف خراسان شمالی از ابتدای امسال تا پایان پاییز را ۱۹ مورد دانست و افزود: این تخلفات از سوی معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی کشف و با عاملان آنها برخورد شده است.

وی اضافه کرد: در بازديد و گشت ويژه از واحدهاي صنعتي، توليدي و خدماتي فعال در خراسان شمالی و كنترل ميزان آلاينگي این واحدها، ایجاد آلودگی در یک مورد کشتارگاه دام، یک مورد کشتارگاه طیور، یک مورد تولیدی سنگ ساختمانی، شرکت زرتاب شیمی، کشتارگاه دام فاروج و شرکت تولید سوسیس و کالباس شهداد فاروج محرز و پرونده هایی برای هر کدام از این واحدها تشکیل شد.

مطهری افزود: همچنین در این مدت یک مورد آلودگی زیست محیطی زباله گاه شهری، یک مورد زباله گاه روستایی(زوارم)، یک مورد دفع غیر اصولی پسماند بیمارستانی، کارخانه قند شیروان، زندان شیروان و یک مورد واحد سنگ شکن بنیاد بتن که منجر به پلمپ این واحد شده، کشف و برخورد شده است.

به گفته وی افزون بر این از ابتدای امسال تا پایان پاییز یک مورد رهاسازی و دفع غیرمجاز فاضلاب در محیط اطراف توسط شرکت بهنوش، یک مورد تخلیه نخاله های ساختمانی و یک مورد آلودگی زیست محیطی از سوی مسکن مهر کشف و با عاملان آن برخورد قانونی صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وقوع هشت مورد آتش سوزی در عرصه های محیط زیست این استان از ابتدای سال جاری تا پایان پاییز، اضافه کرد: این آتش سوزی ها شامل دو مورد آتش سوزی جزئی در منطقه حفاظت شده قرخود، دو مورد جزئی در حاشیه منطقه حفاظت شده گلول و سرانی، یک مورد آتش سوزی در منطقه شکار ممنوع شمال و غرب سالوک، یک مورد در منطقه آزاد قره میدان مانه و سملقان و دو مورد آتش سوزی نیز در پارک ملی گلستان بوده است.

 

 

کد خبر 2455387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha