۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶

با اعلام دوپینگ ورزشکار ازبک/

کوراش کار خراسان شمالی به مدال نقره بازی های کوراش آسیا دست یافت

کوراش کار خراسان شمالی به مدال نقره بازی های کوراش آسیا دست یافت

بجنورد- رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: با اعلام دوپینگ کوراش کار طلایی ازبکستان، الیاس علی اکبری، کوراش کار خراسان شمالی به مدال نقره بازی های کوراش آسیایی رسید.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اعلام نتیجه مثبت آزمایش دوپینگ کوراش کار طلایی ازبکستان از سوی فدراسيون جهاني كوراش، مدال طلاي بازيكن ۸۱ كيلوگرم تيم ملي كوراش ازبكستان به علت دوپينگ پس گرفته شد و نماینده ایران در این وزن به مدال نقره رسید.

وی اضافه کرد: فدراسیون جهانی کوراش بعد از گذشت چند ماه از برگزاری بازیهای آسیایی ساحلی تایلند، نمونه اخذ شده از سنجر توختاشوف، كوراش كار وزن ۸۱ كيلوگرم ازبكستان در این مسابقات را به دليل استفاده از ماده ممنوعه نوراندروستون كه يك عامل آنابوليك است، دوپینگ اعلام کرد و  اين ورزشكار از نوامبر سال ۲۰۱۴ به مدت دو سال از تمامی فعاليتهاي ورزشي محروم شد.

به گفته خسرویار بر این اساس توزيع مجدد مدال در اين وزن توسط شوراي المپيك آسيا اعلام شد و الياس علي اكبري، كوراش كار ارزنده خراسان شمالی و تیم ملی ایران كه سابقه قهرماني در مسابقات آسيايي را نيز دارد در اين وزن صاحب گردن آويز نقره شد.

خسرویار یادآور شد: در مسابقات کوراش ساحلی آسیا در وزن ۸۱- کیلوگرم، الیاس علی اکبری که در این مسابقات در یک وزن بالاتر شرکت کرده بود، پس از استراحت در دور اول، حریفی از افغانستان را با ضربه فنی شکست داد. اما در رقابت ماقبل فینال در رقابتی نزدیک نتیجه را به نماینده ازبکستانی واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

کد خبر 2455637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha