۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

کارگران بهکده رضوی به ۱۰ ماه عدم دریافت حقوق اعتراض کردند

کارگران بهکده رضوی به ۱۰ ماه عدم دریافت حقوق اعتراض کردند

بجنورد- حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت بهکده رضوی در اعتراض به عدم دریافت حقوق و واریز حق بیمه در مقابل استانداری خراسان شمالی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت بهکده رضوی در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی در اعتراض به آنچه که عدم دریافت حقوق به مدت ۱۰ ماه و واریز نشدن حق بیمه آنها به مدت پنج ماه ذکر می کردند؛ در مقابل استانداری خراسان شمالی تجمع کردند.

این کارگران پلاکاردهایی با مضمون عدم دریافت حقوق به مدت ۱۰ ماه، عدم واریز حق بیمه به مدت پنج ماه، وضعیت نامناسبت معیشت، مهاجرت از روستای بهکده رضوی، بلاتکلیفی کارگران و ... در دست داشتند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود از سوی استانداری بودند.

یکی از این کارگران معترض در گفتگو با خبرنگار مهر، مدعی شد: به علت عدم دریافت حقوق توان تأمین نیازهای اولیه زندگی خود را نیز ندارد و از طرف دیگر به دلیل عدم واریز حق بیمه، دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی آنها در مراکز درمانی پذیرفته نمی شود.

از ساعتی پیش چند تن از نمایندگان کارگران معترض برای مطرح کردن مسائل و مشکلات خود با مسئولان وارد ساختمان استانداری شده اند و مابقی همچنان در مقابل در ورودی استانداری خراسان شمالی تجمع کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهکده رضوی روستایی واقع در ۸۵ کیلومتری غرب شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی است که حدود هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

این روستا که از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری مجزومین بهبود یافته کشور به شمار می‌رود در ابتدا به صورت مجتمع کشت و صنعت زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اداره می‌شد اما پس از واگذاری به سازمان جهاد کشاورزی به صورت شرکت سهامی زراعی اداره می‌شود و ۵۱ درصد از سهام آن به نام مردم و ۴۹ درصد نیز برای دولت و به نمایندگی به نام جهاد کشاورزی است.

بر اساس آخرین تغییرات در مالکیت و اموال بهکده رضوی و آمارهای ارائه شده، این شرکت سهامی زراعی دارای هزار و ۴۶۰ هکتار از بهترين و مرغوب ترين اراضي يكپارچه كشاورزي آبی و دیم، هشت هزار و ۷۰۰ راس گوسفند، ۲۵۰ راس گاو از نژاد فرانسوی مون بیلیارد، واحدهاي صنعتي، چهار حلقه چاه عميق و قنوات مختلف و تاسيسات و ابنيه گوناگون است.

 

کد خبر 2458302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha