۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۱۵

انوری:

آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف زیر ساخت های معرفتی است

آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف زیر ساخت های معرفتی است

اردبیل- مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل معتقد است آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف زیر ساخت های معرفتی در جوامع است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم انوری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: آسیب های اجتماعی مشهود در جامعه که تهدیدی برای نسل جوان می باشد، ناشی از ضعف زیرساخت های معرفتی است.

وی افزود: امروز وظیفه متولیان فرهنگی تقویت این زیرساخت ها است چراکه اگر ما برای نسل جوان خود برنامه ریزی نکنیم به یقین دشمن برای تسخیر اذهان آنها برنامه ریزی می کند.

مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل با اشاره به محتوای غنی نهج البلاغه، تاکید کرد: نهج البلاغه کتاب بینش افزا و بصیرت افزایی برای نسل جوان است و باید از این کتاب ارزشمند برای ارائه بینش و بصیرت به نسل جوان استفاده شود.

انوری نهج البلاغه را تفسیر عینی و عملی قرآن کریم توصیف و بیان کرد: این نفیسه مرقوم همچون صاحب معصومش همچنان در مظلومیت به سر برده و فرصت اظهار نیافته است و به همین خاطر بر هر مسلمانی واجب است قدمی برای ترویج نهج البلاغه در جامعه بردارد.

مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی، تصریح کرد: شرح صدر بنا به سفارش امام علی(علیه السلام) لازمه هر مدیر است و مدیران از ابزار مدیریت، باید به نحو احسن برای احقاق حق و دفع باطل استفاده کنند.

وی ضرورت ورود به فضای مجازی برای انجام کارهای علمی و فرهنگی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر پایگاه های اجتماعی بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج نهج البلاغه در بین جوانان می باشد چراکه بیشتر اعضای جامعه ما در این پایگاه ها عضو هستند.

انوری تعامل هر چه بیشتر بنیاد نهج البلاغه و کتابخانه های عمومی را گامی مهم در راستای تحقق اهداف هر دو نهاد دانست و گفت: کتابخانه های عمومی، پتانسیل خوبی برای بصیرت افزایی نسل جوان دارد.

مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل تصریح کرد: این بنیاد در صدد است برای بهره مندی اعضای کتابخانه ها از مفاهیم و آموزه های نهج البلاغه راهکارهای مطلوبی را اجرا کند.

وی در عین حال از راه اندازی کتابخانه تخصصی امیرالمومنین (علیه السلام) در بنیاد نهج البلاغه اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و خواستار مساعدت کتابخانه های عمومی برای تجهیز منابع این کتابخانه شد.

کد خبر 2465213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha