۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸

با تعیین تکلیف بازماندگان از تحصیل/

مبادی بیسوادی در خراسان شمالی مسدود می شود

مبادی بیسوادی در خراسان شمالی مسدود می شود

بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با تعیین تکلیف ۵۷ نفر بازمانده از تحصیل، مبادی بیسوادی در این استان به طور کامل مسدود می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری صبح دوشنبه در دومین نشست انسداد مبادی بیسوادی در خراسان شمالی، اظهار داشت: یکی از رسالت های اصلی نهاد آموزش و پرورش بستن مبادی بیسوادی بوده و این نهاد نباید اجازه دهد فرد لازم التحصیل به هر دلیلی از تحصیل و آموزش محروم شود.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری می بایست در مجموع ۱۶ هزار و ۹۱۱ نفر دارای شش سال تمام در پایه اول ابتدایی در مدارس شهرستان های هشت گانه استان ثبت نام می کردند اما از این تعداد ۵۷ نفر شناسایی نشده اند و به عنوان بازمانده از تحصیل محسوب می شوند.

لنگری با تأکید بر این که این ۵۷ نفر می بایست هر چه سریع تر تعیین تکلیف شده و وضعیت شروع تحصیل آنها مشخص شود، افزود: متأسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز هم این تعداد کودک به عنوان بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل در خراسان شمالی وجود دارد.

وی با اشاره به با تشکیل کارگروه انسداد مبادی بیسوادی در استان، اظهار کرد: با تشکیل این کارگروه زمینه لازم برای شناسایی و جذب و نگهداشت کودکان لازم التعلیم در سطح استان با همکاری دستگاههای ذی ربط  فراهم می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با تعیین تکلیف این ۵۷ نفر بازمانده از تحصیل، مبادی بیسوادی در این استان به طور کامل مسدود می شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با تأکید بر شناسایی هر چه سریع تر کودکان بازمانده از تحصیل در استان و شروع آموزش به آنها، اظهار داشت: در این راستا ها ادارات کل و نهادهای کمیته امدادامام خمینی (ره)، بهزیستی، ثبت و احوال، پست، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارند نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.

حسین برومند با اشاره به این که دانش آموزان تارک تحصیل و کودکان بازمانده شناسایی شده توسط آموزش و پروش با مشکلاتی مانند فقر مالی، بی سرپرستی، بد سرپرستی، فقر فرهنگی، بیماری و معلولیت مواجه هستند، اظهار داشت: ادارات و دستگاه های فوق الذکر می بایست هر کدام در زمینه فعالیت خود وارد شده و ضمن شناسایی این بازماندگان از تحصیل با ارائه خدمات مختلف به این کودکان، برای آموزش و تحصیل آنها اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال جاری در خراسان شمالی ۱۶۴ هزار دانش آموز در دو هزار و ۳۰۰ آموزشگاه تحصیل می کنند.

کد خبر 2468012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha